Brev:
Gråd om natten - 3 år
4. juli 2021
Alder:
3 år
Gråd om natten - 3 år
Hej Helen.
Vi har nu flere gange de sidste par uger oplevet, at vores datter A, som ikke har haft opvågninger, der kræver vores hjælp i mange måneder, pludselig kan græde rigtig meget og slå vildt om sig ved 23-24 tiden. Hun har lukkede øjne og er ikke kontaktbar. Det kan tage fra 15 min til en time, førend hun enten sover videre eller vågner rigtig op.
Hvad kan vi gøre i disse situationer? Hun slår og sparker om sig, og det eskalerer, når prøver at holde om hende. Det samme sker, hvis vi synger for hende og som regel også, hvis vi lægger en hånd på hende.
Det virker forkert bare at sidde ved siden af hende uden at gøre noget, når hun tydeligvis er meget ked af det.
Venlig hilsen
Astrid