Tester hun os? 😅

16. maj 2021

Kategori:
Alder:
2 år, 8 mdr.

Tester hun os? 😅

Hej Helen,

Så er der brug for din hjælp igen.. 😊

Vores datter på 2 år 8 mdr., blev for 5 mdr. siden mørkeræd. Det gav hun ihvertfald selv udtryk for. Når vi gik fra hende om aftenen når vi havde puttet hende, blev hun oprigtig ked af det!

Nu er hun ikke mørkeræd mere og jeg vil gerne tilbage til at hun kan falde i søvn selv og at jeg heller ikke behøver og sove sammen med hende.

Vi har nogle super gode rutiner og alt går som en leg med at pusle, børste tænder, læse historie og synge. Når jeg er færdig med at synge fortæller jeg at jeg skal på toilettet og kommer igen.

Jeg trækker den lidt og kommer ind til hende igen. Jeg sidder nogle minuttet og fortæller at jeg skal i køkkenet og rydde op.

Nogle gange, så går den og jeg går i køkkenet uden optræk til gråd. Jeg kigger ind til hende igen og går ud i køkkenet igen.

Det er lidt forskelligt hvornår det resultere i skrig og skrål, men den er så sikker, som ...

Annonce

... amen i kirken.

Hun spytter sutten ud, sparker dynen af og siger væææææææ, som en lille baby. Jeg kan ikke få hende stoppe uden at råbe og det ønsker jeg ikke! Når jeg vælger og gå fordi jeg ikke kan få kontant til hende, så går det over i en blanding af skaberi og ægte gråd.

Jeg ønsker jo ikke at hun skal føle sig forladt, men når jeg vender om og sidder hos hende til hun er faldet i søvn, er jeg jo lige vidt...

Tester hun og skal jeg bevare roen og få hende talt ned, kysse og sige godnat og gå og når hun starter så bare gentage med kys og få hende til ro, før jeg forlader hende igen?

Jeg føler lidt at jeg er kørt fast på dette punkt. Til hverdag har vi en super herlig datter, som også et ved at smide bleen og er mega sej!

Hun har aldrig rigtig været fan af og sove og her i weekenderne springer hun ofte sin middagslur over og i hverdagene i vuggeren hviler hun ofte bare lidt..

Jeg ser frem til at høre fra dig! 😊

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

28. januar 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

2.5 årig dreng skubber, slår og river i hår

Hej Helen, Vi har før draget god nytte af dine svar, så vi forsøger os igen....

Annonce

Viden om børn:

Renlighed

Renlighed betyder, at barnet har kontrol over vandladning og afføring. Der er store individuelle forskelle på, hvornår børn bliver renlige.

De fleste børn bliver renlige inden for de første 3 år, hos andre sker det langt senere. Børn bliver ofte først renlige om dagen og senere også om natten.

At træne renlighed bør altid ske i et samarbejde med barnet. Der skal være plads til små uheld og det er vigtigt at støtte barnet og aldrig skælde ud, hvis og når det går...

Læs mere i Babylex

Sundhedsplejerske

Alle sundhedsplejersker er uddannet sygeplejersker og har arbejdet på forskellige børneafdelinger i sygehusvæsnet samt i den kommunale pleje. Derudover har sundhedsplejersken taget en diplomuddannelse til sundhedsplejerske.

En sundhedsplejerske følger børnene fra de bliver født (nogle gange allerede i graviditeten) og indtil de går ud af folkeskolen.

Alle børnefamilier i Danmark får tilbudt at modtage besøg af sundhedsplejersken. Når et lille barn bliver født, så...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dit svar sidst. Jeg sprang ned og købte din bog "Sådan får du dit barn til at sove!" Den har virkelig hjulpet mig på rette vej. Det er en fantastisk bog.

Jeg kan virkelig mærke et meget større overskud ved at have forstået, at min søn bare mangler den tryghed i at være tæt på mig og mærke de vuggende bevægelser. Det hang mig langt ud af halsen før bare at tænke på det var puttetid. Nu glæder jeg mig faktisk, ved tanken om at min søn jo elsker at lægge i mine arme og putte, og at jeg kan lægge ham fra mig UDEN han sover, og han bare falder i søvn :)

Elias har trods kolik aldrig haft en nat hvor han ikke har sovet, så det gik lige op for mig at de søvnproblemer jeg troede han havde, slet ikke er så slemme. Hvis der da overhovedet er et problem!

Hilsen mor til Elias, 4 måneder.