Brev:
Tester hun os? 😅
16. maj 2021
Alder:
2 år, 8 mdr.
Tester hun os? 😅
Hej Helen,
Så er der brug for din hjælp igen.. 😊
Vores datter på 2 år 8 mdr., blev for 5 mdr. siden mørkeræd. Det gav hun ihvertfald selv udtryk for. Når vi gik fra hende om aftenen når vi havde puttet hende, blev hun oprigtig ked af det!
Nu er hun ikke mørkeræd mere og jeg vil gerne tilbage til at hun kan falde i søvn selv og at jeg heller ikke behøver og sove sammen med hende.
Vi har nogle super gode rutiner og alt går som en leg med at pusle, børste tænder, læse historie og synge. Når jeg er færdig med at synge fortæller jeg at jeg skal på toilettet og kommer igen.
Jeg trækker den lidt og kommer ind til hende igen. Jeg sidder nogle minuttet og fortæller at jeg skal i køkkenet og rydde op.
Nogle gange, så går den og jeg går i køkkenet uden optræk til gråd. Jeg kigger ind til hende igen og går ud i køkkenet igen.
Det er lidt forskelligt hvornår det resultere i skrig og skrål, men den er så sikker, som amen i kirken.
Hun spytter sutten ud, sparker dynen af og siger væææææææ, som en lille baby. Jeg kan ikke få hende stoppe uden at råbe og det ønsker jeg ikke! Når jeg vælger og gå fordi jeg ikke kan få kontant til hende, så går det over i en blanding af skaberi og ægte gråd.
Jeg ønsker jo ikke at hun skal føle sig forladt, men når jeg vender om og sidder hos hende til hun er faldet i søvn, er jeg jo lige vidt...
Tester hun og skal jeg bevare roen og få hende talt ned, kysse og sige godnat og gå og når hun starter så bare gentage med kys og få hende til ro, før jeg forlader hende igen?
Jeg føler lidt at jeg er kørt fast på dette punkt. Til hverdag har vi en super herlig datter, som også et ved at smide bleen og er mega sej!
Hun har aldrig rigtig været fan af og sove og her i weekenderne springer hun ofte sin middagslur over og i hverdagene i vuggeren hviler hun ofte bare lidt..
Jeg ser frem til at høre fra dig! 😊