Søvnrytme - skal den ændres?

4. maj 2021

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Søvnrytme - skal den ændres?

Kære Helen

Så melder det første spørgsmål sig angående den lille ny. Det går virkelig godt med ham. Han sover og spiser godt, trives og storsmiler.

Han er præcis to måneder i dag og har nærmest fra start haft en fin døgnrytme. Han vågner præcis kl. 6 og er meget glad og smilende. Det er tydeligt hans bedste tid på dagen. Det passer os sådan set rigtig fint ift. familiens rytme. Storebror har altid været en lille lærke og vågner typisk omkring 6.30 og er super frisk. Lillebror er vågen og frisk indtil omkring kl. 8-8.30 og sover så typisk 2,5 time, derefter er han vågen i ...

Annonce

... ca. 1,5-2 timer og sover derefter ca. 3 timer. Det betyder, at han vågner omkring 16.30-17. Derefter er han vågen ca. 2 timer og sover så til nat. Hvis han bliver puttet efter 18 (hvilket han typisk gør grundet resten af dagens lure), så sover han til natten. Han sover så til kl. 24-01, hvor han bliver ammet, og så endnu en amning kl. 3-4.

Jeg ved jo fra sidst fra din bog, at vi egentlig skal arbejde henimod tre lure, men jeg synes jo, at lillebror allerede har en meget fin rytme, som han og resten af familien trives med.

Hvad tænker du om ovenstående?

Kærlig hilsen
Sarah

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Salg af modermælk

Især for tidligt fødte børn har stor glæde af at få modermælk og derfor køber flere børneafdelinger modermælk til disse børn.

Hvis du producerer meget mælk vil det derfor være en rigtig god idé at sælge noget at din mælk.

Da mælken især i de første 2 mdr er meget næringsholdig, er det især denne mælk, som man er interesseret i. Det er også vigtigt at mor ikke er ryger og ikke tager medicin.

Du kan henvende dig til Kvindemælkscentralen på Hvidovre...

Læs mere i Babylex

Pusleplads til baby

Der er flere tusinde gange, du skal skifte dit barn, hvis det bruger ble i ca. tre år. Sørg derfor for at indrette en god pusleplads - altså et sted hvor barnet ligger trygt og godt, og hvor du ikke får ondt i ryggen af de mange bleskift.

- Sørg for at puslepladsen passer i højden til den person, som hyppigst skifter barnet.

- Sørg for at have alt, hvad du skal bruge inden for rækkevidde. Når dit barn ligger på puslebordet, må du af sikkerhedshensyn ikke gå fra...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så sætter jeg mig endelig ned og skriver et brev til dig :o)

Jeg har fulgt med i din fantastiske brevkasse fra før min datter, på snart 11 mdr, blev født og har tit kunne bruge et råd på vejen af dig, men det er som sagt først nu, at jeg får sat mig ned og skriver selv. Købte endda også din bog, selvom den (desværre) først udkom da min datter vist var ved at være en 4-5 måneder ;o) Ja, jeg betegner mig faktisk som lidt af en fan, he-he ;o)

Mange hilsner (og ja, jeg har altså også lyst til at give et knus) fra "Mor"