Brev:
Søvnrytme - skal den ændres?
4. maj 2021
Alder:
2 mdr.
Søvnrytme - skal den ændres?
Kære Helen
Så melder det første spørgsmål sig angående den lille ny. Det går virkelig godt med ham. Han sover og spiser godt, trives og storsmiler.
Han er præcis to måneder i dag og har nærmest fra start haft en fin døgnrytme. Han vågner præcis kl. 6 og er meget glad og smilende. Det er tydeligt hans bedste tid på dagen. Det passer os sådan set rigtig fint ift. familiens rytme. Storebror har altid været en lille lærke og vågner typisk omkring 6.30 og er super frisk. Lillebror er vågen og frisk indtil omkring kl. 8-8.30 og sover så typisk 2,5 time, derefter er han vågen i ca. 1,5-2 timer og sover derefter ca. 3 timer. Det betyder, at han vågner omkring 16.30-17. Derefter er han vågen ca. 2 timer og sover så til nat. Hvis han bliver puttet efter 18 (hvilket han typisk gør grundet resten af dagens lure), så sover han til natten. Han sover så til kl. 24-01, hvor han bliver ammet, og så endnu en amning kl. 3-4.
Jeg ved jo fra sidst fra din bog, at vi egentlig skal arbejde henimod tre lure, men jeg synes jo, at lillebror allerede har en meget fin rytme, som han og resten af familien trives med.
Hvad tænker du om ovenstående?
Kærlig hilsen
Sarah