Søvn i barnevogn - fra den ene søvnfase til den næste

21. marts 2021

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Søvn i barnevogn - fra den ene søvnfase til den næste

Hej Helen

Min datter på 9 måneder er glad for sin barnevogn og falder som regel hurtigt i søvn i den, når vi putter hende. MEN. Hun vågner stort set altid efter 35-50 minutter, hvis ikke vi går med barnevognen. Hvis vi går, kan hun snildt tage mindst halvanden time. Hun kan godt falde i søvn i den, mens den står stille, men alligevel vågner hun, når hun skifter søvnfase, og så er jeg nødt til at gå med hende eller i hvert ...

Annonce

... fald kører barnevognen lidt frem tilbage, hvis hun skal sove videre. Og jeg skal være der LIGE med det samme, ellers er løbet kørt.

Jeg er med på, at det er fordi hun skifter søvnstadie, men er der mon noget jeg kan gøre, sådan at hun ikke altid skal hjælpes videre? Kan du mon sige noget om, hvornår de vokser fra det?

Med venlig hilsen
Moderen der så gerne vil kunne nå selv lige at lukke øjnene lidt, mens den lille sover ;)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Steriltvandspapler

Steriltvandspapler bruges som smertestillende til fødende kvinder. Det er små indsprøjtninger af helt rent vand, som man lægger ind under huden i lænden.

Det svier, når de lægges ind og der lægges i alt 4 små steriltvandspapler ind. Når de først er lagt, oplever de fleste at de har god smertelindring. Virkningen kommer af, at stikkene afleder smerteimpulser, som netop er høje i lænden, når man har veer.

Læs mere i Babylex

Vugge - møbel

En vugge er en lille babyseng, der kan vugges/gynges. At bruge en vugge har mange fordele, da det er med til at stimulere barnets ligevægtsorgan og dermed har betydning for barnets videre udvikling. Samtidig er en vugge ofte mindre end en tremmeseng, hvilket er med til at gøre den tryg for baby at sove i - mange børn kan sove i en vugge de første 3-4 måneder.

Der findes mange forskellige vugger på markedet, og i mange familier er en vugge også noget, der går i arv. Nogle vugger...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Selvom jeg kun har sendt dig to spørgsmål, så kan jeg allerede mærke glæden og roen ved at jeg kan skrive til dig.

Tusind tak!
Hilsen mor til dreng på 7 måneder