Brev:
Søvn i barnevogn - fra den ene søvnfase til den næste
21. marts 2021
Alder:
9 mdr.
Søvn i barnevogn - fra den ene søvnfase til den næste
Hej Helen
Min datter på 9 måneder er glad for sin barnevogn og falder som regel hurtigt i søvn i den, når vi putter hende. MEN. Hun vågner stort set altid efter 35-50 minutter, hvis ikke vi går med barnevognen. Hvis vi går, kan hun snildt tage mindst halvanden time. Hun kan godt falde i søvn i den, mens den står stille, men alligevel vågner hun, når hun skifter søvnfase, og så er jeg nødt til at gå med hende eller i hvert fald kører barnevognen lidt frem tilbage, hvis hun skal sove videre. Og jeg skal være der LIGE med det samme, ellers er løbet kørt.
Jeg er med på, at det er fordi hun skifter søvnstadie, men er der mon noget jeg kan gøre, sådan at hun ikke altid skal hjælpes videre? Kan du mon sige noget om, hvornår de vokser fra det?
Med venlig hilsen
Moderen der så gerne vil kunne nå selv lige at lukke øjnene lidt, mens den lille sover ;)