Brev:
Lur længde og lur i tåge
4. marts 2021
Alder:
7 mdr.
Lur længde og lur i tåge
Hej Helen
Vores piger sover pt 10-11 timer om natten. Deres første formiddags lur i barnevogn er på ca. 2 timer uden den store hjælp, de sover ofte bare. Deres anden alt fra 30min til 1,5time i barnevogn, med meget hjælp. Hvis 2.lur er meget kort, får de en 3.lur, oftes vil De kun tage 30min.
Vi synes vores eftermiddags lur er meget svingende.
Mon de sover for længe om formiddagen, eller er der bare sådan en fase?
Hvordan ville den bedste fordeling være på lure?
Og skal man vække dem, hvis de sover for længe?
Vi har prøvet at vække dem forsigtig en enkelt gang ved at køre dem ind efter på 1,5time om formiddagen, for at se om der ændrede noget eftermiddagen. Men det var samme resultat om eftermiddagen synes vi.
En anden ting ifht lur, så havde vi en meget tåget dag her hvor vi bor. Jeg havde læst et sted, at børn ikke måtte sove ude, så vi lod dem sove inde. Skal siges at de aldrig har sovet godt inde. Og denne gang var ingen undtagelse, det resulterede i at de kun sov 15-30min af gangen, hele dagen, og de ville generelt slet ikke sove og var smadre sure og ked, rigtig æv for dem - Og var generelt svære at få til at lykkes med at sove.
Normalt sover de ude i barnevognen om dagen, og elsker det. Og vi kan sagtens putte dem i egen seng om aften, uden problemer. Så forstår ikke lige hvad der sker. De første 4-5 mdr af deres liv sov de aldrig ude i barnevogn, dog sov de også virkelig dårligt inde.
Mon det bare er en fase det med at sove så dårligt inde om dagen - eller har du nogle tanker om hvad det kan skyldes? Og bliver det bedre i takt med det bliver ældre - alle dage er jo ikke egent til at sove ude, men heldigvis de fleste :-)
Og er det alle børn der ikke har godt af at sove ude i tåge?
Med venlig hilsen
Nora & Ellas forældre