Brev:
Udbryderkonge påvirker nattesøvnen
26. februar 2021
Alder:
21 mdr.
Udbryderkonge påvirker nattesøvnen
Kære Helen,
Vi har et sæt tvillinger på 21 måneder, og normalt så kører vores putterutine super godt med en masse kys, nus og en godnatsang, og så plejer de egentlig at sove. Men nu har vores søn lært at kravle ind og ud af sin tremmeseng, hvilket giver noget af et postyr. Dvs. at han kravler ikke kun ind og ud af sin egen seng, men også sin søsters, og derved vækker hende. Vi har ikke mulighed for at give dem hvert deres værelse, og de har aldrig været vant til at sammensove med os. De sover nu med lukket dør (vi har en alarm på værelset), da han også kan kravle over børnegitteret til vores trappe. ...
...
Vi har prøvet, at jeg sover på værelset, så jeg kan lægge ham ned, men istedet fester begge børn til langt ud på natten. Vi har også prøvet, at vi går ind og lægger ham ned, og går igen, men igen falder begge børn først i søvn meget meget sent.
Vi aner simpelthen ikke, hvad vi skal stille op længere, da det ikke kun ødelægger vores nattesøvn, men også begge børns.
Jeg (mor) er pt. sygemeldt fra studiet, og hver anden uge er jeg selv med børnene indtil kl. 23:30, så jeg kunne godt bruge et godt råd eller to, så vi alle sammen igen kan få sovet om natten.
Med venlig hilsen,
En meget træt tvillingemor