Udbryderkonge påvirker nattesøvnen

26. februar 2021

Kategori:
Alder:
21 mdr.

Udbryderkonge påvirker nattesøvnen

Kære Helen,

Vi har et sæt tvillinger på 21 måneder, og normalt så kører vores putterutine super godt med en masse kys, nus og en godnatsang, og så plejer de egentlig at sove. Men nu har vores søn lært at kravle ind og ud af sin tremmeseng, hvilket giver noget af et postyr. Dvs. at han kravler ikke kun ind og ud af sin egen seng, men også sin søsters, og derved vækker hende. Vi har ikke mulighed for at give dem hvert deres værelse, og de har aldrig været vant til at sammensove med os. De sover nu med lukket dør (vi har en alarm på værelset), da han også kan kravle over børnegitteret til vores trappe. ...

Annonce

...

Vi har prøvet, at jeg sover på værelset, så jeg kan lægge ham ned, men istedet fester begge børn til langt ud på natten. Vi har også prøvet, at vi går ind og lægger ham ned, og går igen, men igen falder begge børn først i søvn meget meget sent.

Vi aner simpelthen ikke, hvad vi skal stille op længere, da det ikke kun ødelægger vores nattesøvn, men også begge børns.

Jeg (mor) er pt. sygemeldt fra studiet, og hver anden uge er jeg selv med børnene indtil kl. 23:30, så jeg kunne godt bruge et godt råd eller to, så vi alle sammen igen kan få sovet om natten.

Med venlig hilsen,
En meget træt tvillingemor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

Annonce

Viden om børn:

Fødetaske

En fødetaske er den taske, som du skal bruge, imens du er på hospitalet, når du skal føde. Uanet om du skal føde ambulant eller være på barselsgangen i flere dage, så er det rart at have lidt ting pakket og parat.

Til selve fødslen vil nogle kvinder medbringe tøj, som de kan føde i, hvor andre kvinder vil bruge det tøj, som man får udleveret på sygehuset. Det kan være rart, at du har dine egne toiletartikler, shampoo, børste, tandbørste, hårelastikker osv. men derudover så er det...

Læs mere i Babylex

Barnepige

Hvis du har brug for at få dit barn passet, så vælg altid en person som barnet kender og en person du har tillid til.

Det skal være en person, som kan overskue situationen og bevare roen, hvis noget uforudset skulle ske.

Generelt bør man ikke lade sit barn passe af en under 12-13 år - men det afhænger naturligt af vedkommendes modenhed. Nogle piger er meget modne i denne alder, hvor andre er for umodne til at kunne tage det ansvar, det er at passe et lille barn....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tak for dit svar - jeg gik 100% på ham og tommelfingeren. Det tog faktisk kun 3-4 dage, så ville han hellere ha sut end tommelfinger.

Tak fra Conrads mor