Brev:
11 mdr: dårlig søvn og brug for mor
19. februar 2021
Alder:
11 mdr.
11 mdr: dårlig søvn og brug for mor
Hej Helen
Ja, så har jeg brug for et godt råd igen :) Skrev til dig for kort tid siden ift at trappe ned på amningen. Hun sover nu begge dagslurer i barnevognen og uden amning. Eller, det gjorde hun.
Over den seneste uge har vores datter haft rigtig svært ved at falde i søvn. Ændringen startede med at hun 2 formiddage i træk mellem 9 og 9.30 begyndte at falde i søvn under formiddagsmaden. Hun faldt i søvn da jeg tog hende op og vågende når jeg prøvede at ligge hende, så hun fik lur på mig. Al amning om dagen er helt slut.
Siden da har hendes dagslure sejlet lidt. Hun er gået fra nemt at falde i søvn på tur i vognen og også på altanen til at blive ulykkelig i barnevognen de fleste dage, springe en lur over og falde i søvn hos mig (nogle gange efter 30-45 min gråd hvilket vi aldrig har prøvet). Hun er i samme periode blevet meget ‘morsyg’.
Nætterne er virkelig urolige. Jeg ammer stadig hele natten - eller, hun får bryst som sut, men spiser ikke rigtigt. Hun sover godt fra 20-23.30, men derefter er hun gerne vågen hver 20. minut mange nætter frem til 4-tiden. Det er som om hun er lige ved at falde hen og så giver det et lille sæt i hende og hun vågner (og får så brystet efter hun har kaldt nogle gange).
Hun er lige på nippet til at tage de første skridt og har 2 tænder. Starter i institution 1/3, så umiddelbart ingen ændringer i hendes liv.
Jeg er mildest talt en smule træt og kan ikke finde ud af om det er nu jeg skal putte hende i egen seng og skære natamningerne fra eller vente til hun er i bedre balance. Det er jo også synd, at det med at sove pludselig er blevet svært.
Når hun er veludhvilet er hun glad og frisk. Jeg synes ikke, at det virker til, at hun er klar til kun at få en enkelt lur. Men noget går lidt i koks lige nu - måske du har en idé til døgnrytmen eller andet, som kan hjælpe hende.
Glæder mig til at høre dine tanker