Brev:
Søvn - normal udvikling, bare en fase eller
17. februar 2021
Alder:
6 mdr.
Søvn - normal udvikling, bare en fase eller
Kære Helen (igen).
Vi står lige midt i en periode, som vi har brug for at høre om bare er normal udvikling og måske bare en fase.
Vi har skrevet herind før, men vi har K på 6,5 måned, som generelt er glad og stortrives. Lurene i løbet af dagen er ikke noget at råbe hurra for (40-45 min. som regel) og hun er ikke til at få videre i søvnen. Natten plejer ikke at være et problem, men lige for tiden giver hun lyd fra sig en del flere gange, hvor vi skal lige at berolige hende eller give hende sutten igen. Hun er dog også begyndt at vågne mellem 5-5.30 (Idag var den 4.30). Vi giver hende en flaske og forsøger at få hende til at sove videre. Det lykkes de fleste gange, men kan virkelig tage lang tid. Hun har meget svært ved at falde til ro igen. Idag lykkedes det slet ikke og så er dagen altså lang med så korte lure også. Og 8 timers nattesøvn for hende. Hun virker nu glad og frisk nok, men vi synes bare ikke det er optimalt.
De sidste par dage har hun spist over 900 ml. ved siden af tre hovedmåltider. Vi synes det varierer meget, hvor meget mad hun gider spise. Hun er generelt åben over for at prøve nyt mad og kan lide alt indtil videre. Synes bare portionerne bliver mindre lige pt. Jeg er lidt i tvivl om, hvordan vi kan få vendt det, så hun spiser mere mad i stedet for mælk. Hun har aldrig spist så meget mælk, heller ikke da hun udelukkende var på flaske. Hun har normalt heller aldrig været særlig sulten om morgenen. Ørerne er forresten tjekket.
Hun er en stor pige på 9,2 kg og 71 lang.
Det er svært at beskrive en dagsrytme, da hun sover så forskelligt, som hun gør. Men vi er lidt øv over, at hendes nætter og morgener pludseligt ser ud som de gør pt.
Også fordi hun har nogle udbrud med gråd og nogle gange opvågning (som vi også har skrevet til dig om), som godt kan trække lidt tænder ud. Hvilket gør, at vi ikke bare kan gå tidligt i seng og få lidt søvn, inden vi skal rende frem og tilbage og op klokken 5.
Med venlig hilsen
R og E