Natteuro - 2 mdr.

21. december 2020

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Natteuro - 2 mdr.

Hej Helen

Selvom jeg allerede har sendt et spørgsmål for kort siden, så er der kommet et supplerende spørgsmål.

Vores lille datter på to måneder er meget urolig i sin søvn om aftenen og tidligt om morgenen. Hun vrider sig, kaster rundt med hovedet og slår/sparker med arme og ben. Er dette meget naturligt for hendes alder?
Det forstyrrer hendes søvn, og hun døser hen og vågner op igen mens det står på. Nogle gange hjælper det at svøbe hende, men ikke altid.

Vi har nu haft 2-3 uger, hvor denne uro også befinder sig i løbet af natten. Det opstår, når hun er blevet ammet og lagt tilbage i hendes seng, så kan hun vride sig den næste time før hun falder til ro. Jeg holder tit min hånd på hende, så hun kan mærke mig, men jeg sover så heller ikke, når jeg gør det. Det skal siges, at hun ligger i en bedside crip ved siden af mig.

De seneste nætter har amningen også drillet. Jeg ammer hende gerne liggende, men her er hun også begyndt at vride sig, kaste med hovedet osv. når hun skal til at spise. Der er bare virkelig meget uro i hendes krop.

Nogle gange bliver hun sur og vil ikke tage brystet om natten, og der ...

Annonce

... kan gå op til 7 timer mellem to amninger. Dette er helt okay, hvis det var, fordi hun sov, men det gør hun ikke - den senest nat har været sådan:

Hun blev ammet kl 20, døser lidt hen men vågner igen og er herefter vågen til kl 21.30. Her tilbydes hun brystet igen men afviser. Hun vrider sig og er træt, så hun bliver svøbt og vugget i søvn. Kl 23.30 vågner hun, tages over for at ammes. Vrider sig og kaster med hovedet, afviser brystet og bliver sur fordi jeg laver det forblive blottet (i håb om at hun vil tage fat). Hun får til sidst sutten og falder i søvn. Vågner kl 1 igen. Tilbydes brystet (denne gang siddende), afviser og bliver rigtig sur. Hun svøbes, får sutten og vugges i søvn. Vågner igen kl 2 med samme scenarie, som kl 1. Vågner igen kl 3 - og denne gang spiser hun, og falder i søvn! Vågner kl 5 og ammes, vrider sig osv den næste time. Vågner kl 7.30 vrider sig, kaster med hovedet osv., ammes, vrider sig igen den næste time, og sover så videre til ca 9.30.

Jeg bliver frustreret i løbet af natten, fordi hun ikke vil spise, og at hun vågner hele tiden. Har du nogle gode råd?

Med venlig hilsen
Den trætte mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Bug Buster

Bug Buster er en metode til at fjerne hovedlus. Joanna Ibarra fra den velgørende organisation Community Hygiene Concern i London har udviklet denne metode og princippet i i Bug Busting er, at du i en og samme arbejdsgang får tjekket for hovedlus og også får fjernet lusene.

Metoden bygger på viden om lusenes adfærd og udvikling og på benyttelse af tættekam, almindelig shampoo og hårbalsam. Behandling med insekticider er således overflødig.

Du kan købe "Bug Buster"...

Læs mere i Babylex

Madras til barnevogn

En barnevognsmadras kan være lavet af forskellige materialer, f.eks. skumgummi. Det betyder, at madrassen let suger kondensvand, der naturligt vil samle sig i barnevognen, når barnet sveder eller bare trækker vejret. Derfor er det vigtigt, at madrassen løftes op og stilles på højkant dagligt, og når barnevognen ikke bruges, så madrassen er tør, når barnet skal ligge på den.

Om vinteren kan det være nødvendigt at tage madrassen med ind, så barnet ikke lægges på en iskold madras,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak ... endelig én der kan give præcise råd og som ved hvad du taler om. Tusind tak.

Venlig hilsen Mette, førstegangs mor