Putteritual - 2 mdr.

20. december 2020

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Putteritual - 2 mdr.

Hej Helen

Nu er vores lille datter blevet 2 måneder, og jeg har endnu et spørgsmål omhandlende søvn og putning. Hun er begyndt at klat sove om aftenen - og også begyndt at tage nogle kortere lurer i løbet af dagen. Er der noget, som jeg kan gøre for at hjælpe hende til at sove nogle længere stræk?

Jeg vil også gerne begynde på et mere fast putteritual. Lige nu kommer hun i nattøj og får en tør ble omkring kl 19. Herfra kan hun nogle dage gå i seng for natten kl 20 eller klatsove indtil kl 22, hvorefter hun går i seng for natten.

Hun tilbydes selvfølgelig mælk i løbet af aftenen, men har svært ved at ramme tidspunktet for, når ...

Annonce

... hun går i seng. Men ellers så ammes hun og brystet erstattes med en sut.

Når hun virker træt, så bliver hun svøbt, da hun har svært ved at falde til ro, og vi går derefter rundt og vugger hende til hun falder i søvn. Det tager ofte max 20 minutter.
Hun både ammes og vugges inde i stuen inden hun ligges til at sove i hendes seng sammen med hendes nusseklud.

Er dette putteritual godt nok?

Jeg synes det er lidt svært, da hele seancen kan ske 1-3 gange afhængig af, om hun klatsover til 22 eller giver op inden da.

Og er det for tidligt at indføre en godnatsang, som kan synges mens hun vugges?

Med venlig hilsen
Mor til en lille ny

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Tilskudsblanding

En tilskudsblanding er en modermælkserstatning, der kan gives som tilskud til anden ernæring. Det vil sige, at barnet ikke kan leve af en tilskudsblanding alene.

En almindelig modermælkserstatning kan barnet få fra fødslen, hvor en tilskudsblanding ofte først anbefales fra 6 måneder, hvor barnet naturligt også får skemad.

Er du i tvivl kan du altid læse på pakken. Det vil fremgå af indholdsdeklarationen, hvorvidt der er tale om et fuldgyldigt præparat eller ej....

Læs mere i Babylex

Efterveer

Efter fødslen skal livmoderen trække sig sammen til normal størrelse igen, - disse sammentrækninger kalder man efterveer. Jo flere børn man har født, jo mere vil livmoderen skulle trække sig sammen, og jo værre er efterveerne ofte.

Efterveer mærkes ofte under amning. Når barnet dier ved brystet, produceres hormonet oxytocin, der får livmoderen til at trække sig sammen og i dagene efter fødslen vil livmoderen gradvist blive mindre - lige efter fødslen går livmoderen ofte til...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg vil bare sige tusind tak for hjælpen! Det var et wake-up-call at få dit klare svar ... Dejligt at få at vide så entydigt at tingene ikke er i orden.

Alt går meget bedre nu, vi kan nemt aktivere ham, putning går stort set problemfrit nu og aflevering i vuggestue er også meget bedre. Det har været så godt at komme ud af den dårlige vane - jeg har bare ikke tidligere tænkt på at det var vaner der skulle ændres.

Tusind tak for hjælpen - det har betydet utrolig meget for os.

Med venlig hilsen
Rikke, mor til dreng på 21 måneder