Brev:
Putteritual - 2 mdr.
20. december 2020
Alder:
2 mdr.
Putteritual - 2 mdr.
Hej Helen
Nu er vores lille datter blevet 2 måneder, og jeg har endnu et spørgsmål omhandlende søvn og putning. Hun er begyndt at klat sove om aftenen - og også begyndt at tage nogle kortere lurer i løbet af dagen. Er der noget, som jeg kan gøre for at hjælpe hende til at sove nogle længere stræk?
Jeg vil også gerne begynde på et mere fast putteritual. Lige nu kommer hun i nattøj og får en tør ble omkring kl 19. Herfra kan hun nogle dage gå i seng for natten kl 20 eller klatsove indtil kl 22, hvorefter hun går i seng for natten.
Hun tilbydes selvfølgelig mælk i løbet af aftenen, men har svært ved at ramme tidspunktet for, når hun går i seng. Men ellers så ammes hun og brystet erstattes med en sut.
Når hun virker træt, så bliver hun svøbt, da hun har svært ved at falde til ro, og vi går derefter rundt og vugger hende til hun falder i søvn. Det tager ofte max 20 minutter.
Hun både ammes og vugges inde i stuen inden hun ligges til at sove i hendes seng sammen med hendes nusseklud.
Er dette putteritual godt nok?
Jeg synes det er lidt svært, da hele seancen kan ske 1-3 gange afhængig af, om hun klatsover til 22 eller giver op inden da.
Og er det for tidligt at indføre en godnatsang, som kan synges mens hun vugges?
Med venlig hilsen
Mor til en lille ny