Opfølgning søvn

13. december 2020

Kategori:
Alder:
16 mdr.

Opfølgning søvn

Kære Helen,

Tusind tak for dit fine svar.

Vi har rykket aftenputningen en halv time frem, så han bliver puttet kl. 20, det virker som om det afkorter putningen. Vores søn har dog været syg, så vi er ikke gået i gang med putningen på eget værelse endnu.

I forhold til den del, har vi brug for konkret vejledning til, hvordan vi lærer vores søn at falde i søvn i egen seng, da vi tidligere har forsøgt på dette uden held.

På nuværende tidspunkt falder han i søvn oftest ved lidt vuggen i armene på pilatesbold (for at komme i ro), og dernæst ved at jeg ligger mig, ved siden af ham i vores seng. Så giver nærkontakten ham ofte den fornødne ro til, at han falder i søvn. Han ligger ofte helt oppe i hovedet på mig, og nulre mit hår indtil han falder i søvn, og viser tydeligt tryghedsbehov. Så jeg er i tvivl om, hvordan vi konkret skal ...

Annonce

... gribe overgangen ad til egen seng? Vi har før vugget ham i armene og lagt ham over i sengen og vugget den (via hjul på sengen), på denne måde har han kun accepteret det, hvis vi vugger indtil han sover helt, hvilket jeg tænker er uhensigtsmæssigt, i det den nye måde, hvor han ved delvis vuggen og dernæst nærkontakt, falder i søvn "stille" uden bevægelse og derfor oftest sover mere sammenhængende. Men det er her vi godt kunne bruge konkret guidning til næste skridt.

Det vil give rigtig god mening at indføre bamse/putteklud som du skriver, men vi har prøvet at introducere ham for dette, han synes det er interessant kort, hvorefter han smider det på gulvet. Hvordan kan vi hjælpe ham med at få en tryghed/ se mening i en bamse/sutteklud?

På forhånd tusind tak for svar, og for en fantastisk god og hjælpsom brevkasse!

Venlig hilsen
mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Barnepige

Hvis du har brug for at få dit barn passet, så vælg altid en person som barnet kender og en person du har tillid til.

Det skal være en person, som kan overskue situationen og bevare roen, hvis noget uforudset skulle ske.

Generelt bør man ikke lade sit barn passe af en under 12-13 år - men det afhænger naturligt af vedkommendes modenhed. Nogle piger er meget modne i denne alder, hvor andre er for umodne til at kunne tage det ansvar, det er at passe et lille barn....

Læs mere i Babylex

Tænder

Der er stor forskel på, hvornår børn får deres første tænder. Nogle bliver født med en tand eller to. Andre er over et år før den første tand melder sig.

De fleste børn får dog deres første tænder omkring 6 mdr.´s alderen og vil have et komplet sæt tænder omkring 3 års alderen, dvs. 20 tænder.

Mange børn får ondt i gummerne, når tænderne bryder igennem. Her kan det hjælpe med en bidering, eller noget koldt at bide i f.eks. et stykke agurk. Skær en skive agurk på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det går bare rigtig godt med vores datter :) Vi har ingen kamp ved sengetid længere, hun er endelig begyndt at gå selv og hun stortrives.

Tak, Cecilies mor