Brev:
Aftenuro
13. december 2020
Alder:
1 mdr.
Aftenuro
Hej Helen,
Jeg har en dejlig søn på 7 uger. Han sover rigtig fint i løbet af dagen - han sover typisk 3 lure om dagen af 2-3 timers varighed. Melder sig selv til alle måltider. Om natten ammer vi ca. hver 2-3 time.
Den sidste uges tid har han dog været umulig til at få til at sove om aftenen, hvilket har resulteret i at han typisk har været vågen fra 18-00 (med undtagelse af lure på 5 min og en enkelt på 20 min midt på aftenen).
Vi gør følgende: spise ved første bryst, bøvse, bleskift, pludre, svøbe, spise ved andet bryst, vugges og over i liften. Her vågner han så igen med det samme eller efter 20 min. Vi har prøvet at supplere med lidt modermælkerstatning, da han gerne vil ammes meget om aftenen, og han bliver frustreret når der ikke kommer mælk (trækker og slipper i brystet, hurtig vejrtrækning). Han tager fint på i vægt.
Det ender med vi bruger hele aftenen på at amme eller vugge. Jeg synes jo det er et langt stræk at være vågen i og synes det er synd for ham, da jeg tænker han bliver overtræt?
Hilsen