Uro, søvn og dårlig samvittighed

22. oktober 2020

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Uro, søvn og dårlig samvittighed

Hej Helen.

Jeg har et sæt tvillingedrenge på 3,5 måned, der blev født 35+5.

I en måneds tid har vi haft succes med at putte drengene ved at nusse lidt om dem, vugge lidt, svøbe dem i deres dyne og så lige så stille og roligt gå, når de er ved at falde hen. Det er oftest omkring kl. 19. Sommetider har de ligget og kigget lidt og så faldet i søvn. Andre gange er de blevet urolige og så går vi selvfølgelig ind til dem, giver en sut, får dem til ro og går igen. Sommetider går jeg også ind og giver et kys selvom de ikke brokker sig. Jeg kan nemlig godt blive bange for, at de føler sig forladt...

Men nu er særligt den ene begyndt at blive ked af det, når han skal puttes. Ligeså snart jeg lægger ham i sengen bliver han ked af det og falder kun til ro, når jeg tager ham op. Han virker nærmest angst for at blive lagt. Hverken nusseri, rolig snak eller noget virker. Jeg forsøger at lægge ham fra min favn lige inden øjnene lukker i, men så vågner han igen og græder. Det kan ...

Annonce

... tage over en time.

Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal gøre, for jeg vil jo ikke vænne ham til at falde i søvn hos mig, men samtidig gerne give ham alt det han vil have, når han er utryg. Jeg tænker det vil gøre putningen sværere i fremtiden, hvis han vænner sig til at sove hos mig og særligt når jeg har to...? Men han er jo stadig så lille, at jeg tænker han ikke kan få for meget tryghed?

Min kæreste foreslog i dag, at vi efter mange forsøg gik ud af soveværelset og der må jeg give min kæreste, at vores dreng efter kort tid ikke længere sagde noget, men det er vel ikke ensbetydende med han er tryg? Jeg var dog inde og nusse ham et par gange og sige han skulle sove godt, hvor han lå stille og til sidst faldt i søvn. Jeg havde dog SÅ dårlig samvittighed over at gå, når han virkede ked af det/sur og gav udtryk for han ville op til mig. Hvad er det rigtige at gøre?

Begge drenge sover godt om dagen, hvor de sover tre lure inkl. en powernap nogle dage.

Kærlig hilsen
fra os

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Kæledyr og børn

I rigtig mange børnefamilier har man en eller anden form for kæledyr, og det er ofte en hund, kat eller et andet kæledyr med pels.

Det kan være rigtig dejligt for børn at vokse op sammen med dyr, og det er lærerigt at skulle hjælpe til med at passe et dyr og sørge for,, at dyret har det godt. At skulle være med til at tage sig af et kæledyr lærer dit barn om ansvar. Det overordnede ansvar for kæledyret er dog dit. Du kan ikke regne med, at dit barn selv kan sørge for et kæledyr,...

Læs mere i Babylex

Klip i mellemkødet (Episiotomi)

I forbindelse med en fødsel kan det være nødvendigt at klippe kvinden i mellemkødet så barnet bedre kan komme ud. Dette kaldes en episiotomi og jordemoderen klipper i det stykke der er mellem skeden og endetarmsåbningen. Man kan også briste spontant.

Uanset om man brister eller bliver klippet, så vil man blive syet sammen, for at såret gror rigtig sammen igen.

Det er altid vigtigt at skylle såret efter hvert toiletbesøg den første tid efter fødslen, for at undgå...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Alleførst: Tusind tak for dit sidste svar - det er virkelig guld værd med professionelt svar og en "second opinion" :)

Med venlig hilsen
Natasha, mor til pige 4 måneder