Vil pludselig ikke sove i barnevogn

7. oktober 2020

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Vil pludselig ikke sove i barnevogn

Kære Helen,

Tak for en fantastisk brevkasse:)

Jeg har et spørgsmål vedr. min 4 gamle datter. Hun vil pludselig ikke sove lur i sin barnevogn. Hun har altid ville sove i den, uden nogle problemer overhovedet. Vi har lagt hende i den, rullet lidt frem og tilbage, givet hende sutten og så sov hun. Nogle dage har det taget længere tid, men hun har altid faldet i søvn.

Inden for den sidste uges tid er hun så begyndt at blive rigtig “hidsig” når vi lægger hende. Det er ikke straks når hun bliver, der kan godt gå lidt tid (kan variere). Vi prøver så at tage hende op, trøste ...

Annonce

... hende lidt og ligge hende igen. Virker ikke. Det eneste der virker er at jeg tager hende i bæreselen og får hende til at falde i søvn der. Når hun så sover, ligger jeg hende over i barnevognen. Når hun så vågner efter første cyklus skal hun alment bare have sin sut, rulles lidt og så sover hun igen. Hun er altså ikke “bange”, over at vågne i vognen.

Jeg har brug for et råd til hvordan vi håndterer det her. Er det fint nok med bæreselen og så må vi se tiden an (det er bare en fase:)), eller skal vi gå anderledes til værks?

Ser frem til at høre fra dig.

Venlig hilsen
Mia

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

Annonce

Viden om børn:

Rhesus-uforlignelighed

Vi har hver især en blodtype, som kan hedde A, B, AB eller 0 og derudover er vi delt op i Rhesus positive og Rhesus negative. De fleste mennesker er Rhesus positive, ca 15 % er Rhesus negative.

Hvis en Rhesus negativ kvinde bliver gravid og den kommende far er Rhesus positiv, så kan barnet, som kvinden venter være Rhesuspositiv efter sin far.

Imens barnet ligger i maven, så har det sit eget separate kredsløb, men der kan dog ske en lille udveksling af blod imellem...

Læs mere i Babylex

Muslingeskaller - brystvorte

Du kan købe muslingeskaller, også kaldet ammeskaller. Disse blev introduceret i Danmark omkring år 2000 og var meget populære. Senere blev de frarådet, fordi mange fik problemer med svampeinfektion i brystet netop i forbindelse med brug af ammeskallerne.

Da skallerne bæres direkte på brystet og inde i BH´en, skulle de have en helende virkning på ømme og revnede brystvorter - men skulle altså samtidig også kunne medføre svampeinfektion. Virkningen af ammeskaller/muslingeskaller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen!

Jeg er godt nok glad for at jeg kan skrive til dig, jeg udnytter det i fuld stil!!

Tak for dine mange gode svar. Jeg elsker dem!

Hilsen Sophie, mor til pige på 9 måneder