Brev:
Night terror - 11 mdr.
27. august 2020
Alder:
11 mdr.
Night terror - 11 mdr.
Kære Helen,
Tusind tak for enormt gode svar fortløbende, dem profiterer vi bare så meget af.
Jeg har et spørgsmål, der ikke er aktuelt nu, men jeg vil gerne være på forkant:
Night terror - jeg har læst lidt på det, men kan ikke blive helt klar over:
- Hvornår opstår det typisk? Både ift. hvor gamle de er, når det opstår, og ud fra hvilken stimuli/årsager?
- Hvad skal jeg bedst gøre, hvis/når vi oplever dette? Jeg synes, jeg har læst, at jeg ikke må vække ham, men jeg synes heller ikke, jeg bare kan sidde og "lade stå til".
Jeg vil gerne støtte og trøste, og min rygmarvsreaktion vil være at vække ham. Er det skadeligt?
Jeg ved, jeg kan læse om fænomenet forskellige steder, men jeg synes, jeg mangler lidt konkrete svar på netop ovenstående.
På forhånd stor tak for hjælpen.
De bedste hilsner
D.