Brev:
Urolige nætter, ulykkelig baby
23. august 2020
Alder:
6 mdr.
Urolige nætter, ulykkelig baby
Kære Helen
Efter opstart af 3. måltid med vores søn har vi haft en del udfordringer. Jeg er i tvivl om det kan være maden, tigerspring eller tænder. Det er jo svært at sige med de små skabninger.
Efter jeg introducerede 3. måltid (lidt hirsegrød til morgen) mistede han fuldstændig interessen for flasken. Han blev sur og vred sig hver gang, hvilket resulterede i, at hans mælkeindtag faldt fra 8-900 ml til 500-600 ml i døgnet.
(Vi er lige gået fra mme 1 til mme 2, arlas)
Prøvede at sætte mængden med mad ned, lige lidt hjalp det. Prøvede at give ham flaske, når han vågnede, så spiste han som regel en god portion.
Efter 1 uges tid viste han heldigvis interesse igen og spiser nu 7-800 ml i døgnet. Dog er vores nætter MEGET urolige. Han sover fint om dagen, 3 lure, altid en på minimum 1,5 time.
Han har haft hård mave 2 gange siden, dog altid afhjulpet med sveskemos. Han spiser alt vi serverer, men vi skal selv stoppe ham, så han ikke spiser for voldsomme mængder. Han elsker at smage nye ting.
Når vi har puttet ham kl. 19-19.30 vågner han som regel 30-60 min efter og græder. Nogen gange skal han bare nusses, skiftes stilling men andre gange græder han helt utrøsteligt.
Det samme sker ca. 2 timer efter han er faldet i søvn, og 2-5 gange i løbet af natten frem til kl. 5, hvor det sker ca. hvert kvarter. (Dette er stået på i 1,5 uge)
Han får en drømmeflaske inden vi går i seng kl. 22 og spiser også 1 gang om natten. 140-200 ml. pr flaske. Han plejede sagtens at kunne tage et træk på 5-6 timer, nu går der max 4.
(Giver vi ham ikke en drømmeflaske vågner han ved 23 tiden og græder, stopper ikke før han får mad)
Kan det være hans fordøjelse pga. skemad?
Vi er simpelhen ved at gå ud af vores gode skind, da vi ikke kan forstå hvorfor vores lille dreng er så ulykkelig om natten.
Har du mon et bud?
Han har afføring hver dag. 3-4 gange. Meget forskellig slags dog. Ikke hård eller tør. Er i tvivl om jeg måske er gået for hurtig frem med mange forskellige madvarer.
Vores dag er ca således.
Vågner 5.30-6.30 (han er heldigvis begyndt at sove længere end 5. Hurra!)
Grød og vand af kop kl. 7-7.30
Flaske og puttes til lur 8.30-9.00
(Varighed 45 min til 1,50 time)
Får evt. en skorpe eller lidt frugtmos, hvis han vågner efter 45 min, da han først får frokost tættere på middag.
Frokost kl. 11-11.30, grøntsagsmos eller øllebrød, vand af kop, agurk at gnave på.
Puttes til middagslur 12-13 (afhænger meget af hans formiddagslur)
Vågner, får et mellemmåltid som regel en form for smoothie (hjemmelavet) med lidt havregryn i.
Puttes til dagens 3 lur, flaske (powernap)
Kl. 17.30, grøntsagsmos vand af kop
Kl. 19 flaske og puttes til natten
Kl 22 drømmeflaske
Kl. 1.30-3.00 flaske
Hilsen