Brev:
23 mdr. falde i søvn selv
10. august 2020
Alder:
23 mdr.
23 mdr. falde i søvn selv
Hej Helen,
Jeg skrev til dig i slutningen af juli, da Asta, vores datter på nu 23 mdr., skulle lære og sove i hendes egen seng. Vi er flyttet i midlertidig lejebolig, da vi skal til og bygge hus.
Vi skulle bruge skiftet til at få hende ind i egen seng.
Vi er gået 100% ind i kampen og Asta bliver nu puttet i egen seng og sover der hele natten. Møg fedt!! Undskyld sproget, men begejstringen vil næsten ingen ende tage 🤩
Hun vågner stadig op en gang imellem, men far sover primært på samme værelse, så han kan give hende sut eller hjælpe hende videre i søvnen. Hun falder oftest til ro med det samme. Det er et meget stort værelse hun har fået og der står en lille seng over i det ene hjørne og vi kan ligge.
Det er ikke planen at dette er den permanente løsning, men bare til Asta har vænnet sig mere til stedet.
Vores nuværende udfordring er at vi ikke kan få afstand til sengen. Vi startede med stryge-metoden, hvor vi stod inde på værelset og lagde tøj sammen. Asta blev meget ked af det og vi skulle hele tiden hen og lægge hende ned.. Det stod på i 1 uge og vil valgte og sætte en stol ved siden af sengen og bare sidde og læse et blad. Det blev bedre og Asta var ikke så ked af det. Hun blev før så ked af det/hidsig at hun ikke kunne få luft/snottede og var ved at kaste op.
Vi har nu rykket stolen 1 meter væk fra sengen og er lidt tilbage fra hvor vi startede. Eller jeg er, far putter de fleste gange uden gråd.
Er det bare sådan det er, at når vi øger afstanden, så starter vi forfra igen? Jeg har det rigtig stramt med at hun bliver så ked af det/hidsig. Hun kan ligge i sengen, helt skildøjet fordi hun er så træt og lige pludselig så rejser hun sig op og hopper op og ned i sengen. Beder jeg hende om at lægge sig ned, så kaster hun sig ned og sparker helt vildt med benene og skriger. Her virker hun ikke ked af det, men nærmere træt og frustreret..
Hvordan kan vi øge afstanden til sengen eller er det vejen frem og “hive plastret af” og blive stående ved bordet (2 meter fra sengen) også bare gå frem til tilbage og trøste.
Jeg ønsker jo på ingen måde at Asta skal føle sig fravalgt. Men jeg må indrømme at jeg har svært ved at være i mig selv at det stadig tager 5-6 kvarter med skrig og skrål hver aften... 😔
Hilsener