Varige søvnproblemer

4. august 2020

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Varige søvnproblemer

Kære Helen.

Allerførst vil jeg fortælle at min pige er 5 måneder, spiser rigtig fint, er MEGET opmærksom, glad, smilende, og let til grin i sine vågne timer. Dog har vi problemer med søvnen.

Hun vil kun falde i søvn med brystet i munden og nægter at bruge sut. I løbet af dagen har jeg forsøgt at putte i barnevognen, men må opgive da hun skriger, dog stopper hun med det samme jeg tager hende op og hun smiler og griner. Så kan jeg amme 2-3 gange og tilsidst ligge hende i vognen hvor hun sover alt mellem 30 minutter til 2,5 timer. Rigtig tit er jeg osse nødt til at få hende til at falde i søvn i bæreselen. Til nummer 2 lur bliver det endnu sværere og hendes ‘powernap’ sidst på dagen kan jeg godt droppe.

Om ...

Annonce

... aftenen har jeg prøvet at give hende en flaske da jeg føler hun blir mere rolig og har fået lagt en bund til natten. Når jeg prøver at gå igang med putte ritual, skifte, give nattøj på, synge en sang, og lægger hende på armen for at vugge hende i søvn skriger hun op. Også selvom jeg ammer hende inden. Har osse forsøgt at ligge hende i egen seng og gå frem og tilbage som ender med en meget ulykkelig baby, som tilsidst overgiver sig ved, at jeg ammer hende efter flere timers forsøg.

Nu er problemet også at hun vågner kl. 04.00 og ikke kan falde i søvn igen, er meget urolig, dog glad.

Jeg har et barn på 2 år som der også skal afleveres i dagpleje og det hele er kørt lidt i hårdknude.

Håber du har et par gode råd.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Drikkevarer til børn

Små børn bør drikke mælk og vand.

½ liter mælkeprodukt om dagen:
Det anbefales, at børn og voksne drikker ca. ½ liter mælkeprodukt om dagen. Til børn i alderen 1-2 år anbefales mælkeprodukter med 1.5% fedtindhold (letmælk), og til børn i alderen 2-3 år anbefales det at drikke og spise mere fedtfattigt - det vil sige skummet-, mini- og kærnemælk og lette surmælksprodukter. Nogle børn kan dog godt have brug for letmælk og letmælksprodukter frem mod 3 års alderen.

Læs mere i Babylex

Astma

Børn med astma trækker ikke vejret på samme måde som vi andre. Når man har astma, så snører luftvejene sig sammen, passagen for luft ind og ud af lungerne bliver mindre og barnet har derfor svært ved at trække vejret.

Astma er det man kan kalde for en lungesygdom og børn med astma vil ofte have anfald, hvor de tydeligt har problemer med vejrtrækningen. Under et astmaanfald vil barnet få en hvæsende, pibende vejrtrækning, kvælningsfornemmelse, vedvarende hoste og nogle gange også...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Vi vil bare sige dig tusinde tak!! Det er uvurderligt, at du findes og giver så mange gode råd! Men det bedste er, at du er så anerkendende i dine svar om alverdens små og store problemer hjemme i de små familier. Det er en rigtig rar følelse, at man ikke behøver holde sig tilbage, når man skriver til dig, fordi du aldrig dømmer i dine svar. Så tusinde tak for en fantastisk brevkasse!

Hilsen drengens forældre