Brev:
Opvågninger om natten
19. juli 2020
Alder:
9 mdr.
Opvågninger om natten
Hej Helen
Tak for dit svar til mit seneste brev vedr. putningen om aftenen og om natten.
Vi har siden da ændret i aftenrutinen, og jeg har faktisk droppet amningen til natten, og nu putter far hvor vores datter får flaske i sengen, og herefter siger han godnat og går ud, og så ligger hun og snakker sig selv i søvn. Ingen gråd og helt roligt. Det er så skønt, og det fungerer rigtig godt! :)
Jeg har nu et par opfølgende spørgsmål, lidt i forlængelse af sidste brev, som jeg håber at du vil komme med dit syn på.
Vi kæmper stadig med at hun vågner om natten og har svært ved at sove videre, og jeg er lidt i syv sind over hvordan jeg skal tackle det, for jeg vil helst ikke skrue op for amningerne, alene af frygt for at det bliver en dårlig vane for hende.
Første gang hun vågner (ved 23-00 tiden) ammer jeg hende og så sover hun videre, og så vil jeg helst ikke amme hende igen, men når hun så vågner anden gang, ofte allerede efter 3 timer, og jeg har forsøgt at få hende videre i søvnen på alle andre tænkelig måder i 1-2 timer, hvor hun falder i søvn flere gange, men vågner idet jeg er kommet ind i vores soveværelse og lagt hovedet på puden, og så er det op igen og starte forfra, så ender jeg ofte med at amme hende igen. Herefter falder hun enten i søvn med det samme jeg lægger hende tilbage i seng, eller også kan hun ligge og snakke lidt og rode rundt, og til sidst give op.
Mit spørgsmål er lidt om jeg bare amme løs i denne periode fordi, det er det hun har brug for? For jeg har som sådan ikke noget imod at amme hende flere gange om natten, for jeg er jo alligevel stået op, og hvis det kunne få hende hurtigere videre i søvnen, er det jo dejligt, men jeg vil virkelig nødigt, at det så fortsætter, og bliver en dårlig vane, hvor hun hver nat igen vågner hver 3. Time. Især når hun nu i så lang en periode kun er vågnet 1 gang hver nat fra 19-07.
Derudover så er jeg også lidt i tvivl om det med at give hende flasken i sengen, om det ikke også på sigt bliver en dårlig vane? Eller hvordan, og hvornår vi så skal fjerne den?
Og et sidste spørgsmål ang. mængden af mælk. Jeg har spurgt til det tidligere, men nu er jeg blevet i tvivl igen, da vi har ændret lidt herhjemme.
Nu får hun 1 ske pulver i sin grød til morgenmad.
En kop med 1 ske pulver og vand til frokost. (Hun får ikke længere mos da hun ikke gider det mere)
Amning til middag
En flaske på 210 ml vand og 7 skeer til nat
1-2 amninger om natten.
Det er jo svært at vide hvor meget hun får fra mig, men lyder det af nok?
Hilsen