Frisk fyr midt om natten

14. juli 2020

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Frisk fyr midt om natten

Hej Helen

Tak for dine tidligere svar.

Det her spørgsmål går igen på søvnen. Vores søn er nu i nogle uger blevet tiltagende lettere at putte i sin egen seng, jaaaaa, men han er begyndt at vågne mellem kl. 3-5 og være helt frisk og frejdig og klar på at stå op (tror han selv) Han bliver kun i dårligt humør fordi vi forsøger at få ham til at sove igen. Det gør vi ved først at lægge en hånd på ham, det hjælper sjældent, derefter vugge ham i dynen nede i sengen, han er lige så vågen, så tager far ham op og går rundt med ham og synger nogle gange eller giver lidt vand af flaske, da det plejer at give pote, men det er heller ikke en fuldtræffer i øjeblikket, og derefter prøver vi at sætte alt ind først med en ekstra tår ved brystet og ellers med slyngevugge + white noice hvis det heller ikke hjælper. Det tog så 2 timer i nat, suk.

Vi ville gerne bare lade ham ligge i ...

Annonce

... tremmesenegn, som står ved siden af os, men den lille bandit rejser sig op konstant (han har kunnet et par uger, så det skal øves hele tiden), og han slipper nogle gange og falder og slår sig, og så er helvede først løs!

Det skal siges at han er ved at få en hel masse tænder, som vi smører med AFTAMED, også om natten, men han virker heller ikke som om han har ondt.

Hans lure er ret faste omkring kl 9.30 og 14 hvor han samlet sover 2-3 t. medmindre noget vækker ham.

Han spiser fint i løbet af dagen og får bryst 1-2 gange, og desuden ca 50 ml. vælling til natten (puttes 19.30), da han får aftensmad allerede kl 17.30.

Vi var kommet ind i en god rytme hvor han vågnede omkring midnat samt nogle gange ca kl 5 hvor han fik mælk begge gange, men den rytme, var altså en kort fornøjelse...

Jeg håber at du har et par bud på hvad vi kan gøre for at han ikke er oppe om natten, tak.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Klip i mellemkødet (Episiotomi)

I forbindelse med en fødsel kan det være nødvendigt at klippe kvinden i mellemkødet så barnet bedre kan komme ud. Dette kaldes en episiotomi og jordemoderen klipper i det stykke der er mellem skeden og endetarmsåbningen. Man kan også briste spontant.

Uanset om man brister eller bliver klippet, så vil man blive syet sammen, for at såret gror rigtig sammen igen.

Det er altid vigtigt at skylle såret efter hvert toiletbesøg den første tid efter fødslen, for at undgå...

Læs mere i Babylex

Angst hos børn

Børn vil i løbet af deres liv have perioder, hvor de er bange for forskellige ting. Man kan skelne lidt imellem frygt og angst. Barnet kan f.eks. blive bange for en stor hund der står og gør - her er der tale om frygt, og det kan være hensigtsmæssigt, fordi det er med til at holde barnet fra en situation, som måske kan være farlig.

Angst ligger lidt dybere og det kan f.eks. være når barnet ikke kan falde i søvn på grund af f.eks. tordenvejr. Når barnet oplever angst, så oplever...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen ...

1000 tak for din brevkasse ... og tak for alle dine gode, hjertelige og ærlige svar.

Thilde, mor til Louie på 5 mdr.