Brev:
Frisk fyr midt om natten
14. juli 2020
Alder:
7 mdr.
Frisk fyr midt om natten
Hej Helen
Tak for dine tidligere svar.
Det her spørgsmål går igen på søvnen. Vores søn er nu i nogle uger blevet tiltagende lettere at putte i sin egen seng, jaaaaa, men han er begyndt at vågne mellem kl. 3-5 og være helt frisk og frejdig og klar på at stå op (tror han selv) Han bliver kun i dårligt humør fordi vi forsøger at få ham til at sove igen. Det gør vi ved først at lægge en hånd på ham, det hjælper sjældent, derefter vugge ham i dynen nede i sengen, han er lige så vågen, så tager far ham op og går rundt med ham og synger nogle gange eller giver lidt vand af flaske, da det plejer at give pote, men det er heller ikke en fuldtræffer i øjeblikket, og derefter prøver vi at sætte alt ind først med en ekstra tår ved brystet og ellers med slyngevugge + white noice hvis det heller ikke hjælper. Det tog så 2 timer i nat, suk.
Vi ville gerne bare lade ham ligge i tremmesenegn, som står ved siden af os, men den lille bandit rejser sig op konstant (han har kunnet et par uger, så det skal øves hele tiden), og han slipper nogle gange og falder og slår sig, og så er helvede først løs!
Det skal siges at han er ved at få en hel masse tænder, som vi smører med AFTAMED, også om natten, men han virker heller ikke som om han har ondt.
Hans lure er ret faste omkring kl 9.30 og 14 hvor han samlet sover 2-3 t. medmindre noget vækker ham.
Han spiser fint i løbet af dagen og får bryst 1-2 gange, og desuden ca 50 ml. vælling til natten (puttes 19.30), da han får aftensmad allerede kl 17.30.
Vi var kommet ind i en god rytme hvor han vågnede omkring midnat samt nogle gange ca kl 5 hvor han fik mælk begge gange, men den rytme, var altså en kort fornøjelse...
Jeg håber at du har et par bud på hvad vi kan gøre for at han ikke er oppe om natten, tak.