Brev:
Falde i søvn uden amning - 8 mdr.
7. juli 2020
Alder:
8 mdr.
Falde i søvn uden amning - 8 mdr.
Kære Helen
Tak for svar på mit tidligere spørgsmål ang søvn og mad.
Vi har fået rigtig god struktur på vores dag, og hun holder sig nu fint vågen i 3-3,5 time og vi serverer alle måltider tilnærmelsesvis samme tid hverdag.
Du anbefalede at vi skar amningen formiddag og eftermiddag væk. Det vil jeg nu igang med at prøve på - MEN!! Min datter er vant til at blive ammet i søvn til hendes 2 lure, og natten for den sags skyld.
At fjerne de to amninger vil altså betyde at hun skal falde i søvn uden amning og bryst - og formentlig også sulten grundet de små mængder hun spiser.
Øv hvor jeg frygter det! Har: forsøgt tidligere, hvor det har taget over en time at få hende i søvn under store protester, og da var hun endda ammet inden og dermed mæt.
Jeg har virkelig brug for et godt råd! Hvad gør jeg?
Hverdagen kalder jo igen på et tidspunkt, og da giver det jo sig selv at hun ikke kan ammes i søvn længere.
Og skal jeg forsøge at putte hende selvom hun er sulten?
Er i syv sind over dette!
Med venlig hilsen
en mor