Falde i søvn uden amning - 8 mdr.

7. juli 2020

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Falde i søvn uden amning - 8 mdr.

Kære Helen

Tak for svar på mit tidligere spørgsmål ang søvn og mad.
Vi har fået rigtig god struktur på vores dag, og hun holder sig nu fint vågen i 3-3,5 time og vi serverer alle måltider tilnærmelsesvis samme tid hverdag.

Du anbefalede at vi skar amningen formiddag og eftermiddag væk. Det vil jeg nu igang med at prøve på - MEN!! Min datter er vant til at blive ammet i søvn til hendes 2 lure, og natten for den sags skyld.
At fjerne de to amninger vil altså betyde at hun skal falde i søvn uden amning og ...

Annonce

... bryst - og formentlig også sulten grundet de små mængder hun spiser.
Øv hvor jeg frygter det! Har: forsøgt tidligere, hvor det har taget over en time at få hende i søvn under store protester, og da var hun endda ammet inden og dermed mæt.

Jeg har virkelig brug for et godt råd! Hvad gør jeg?

Hverdagen kalder jo igen på et tidspunkt, og da giver det jo sig selv at hun ikke kan ammes i søvn længere.
Og skal jeg forsøge at putte hende selvom hun er sulten?
Er i syv sind over dette!

Med venlig hilsen
en mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Lus hos børn

Rigtig mange familier oplever, at deres børn kommer hjem med lus, og det bedste du kan gøre er at kæmme dit barn. Kæmning gør du bedst således:

1. Først vasker du barnets hår almindeligt. Helt våde lus sidder stille, men hvis lusene er tørre eller kun let fugtige, så bevæger de sig rundt. Våde lus er derfor lettere at få fat i. Sæt barnet på en stol foran dig, så du sikrer dig en god arbejdsstilling. Det tager tid at kæmme hår.

2. Så kommer du en god portion balsam...

Læs mere i Babylex

Søskende

Det er helt normalt at der kan opstå jalousi, når der pludselig kommer en lille ny, som kræver at få noget af den opmærksomhed, der tidligere var forbeholdt storesøster eller storebror. Her er lidt råd til hvordan du kan imødegå nogle af de problemer der kan opstå:

- Husk at give den store opmærksomhed. Vær opmærksom på at den store har savnet dig imens du har været indlagt med den lille ny. Gør familien opmærksom på at de gerne må komme med gaver til den lille, men det er næsten...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Endnu engang ros til dig. Det varmer virkelig mit hjerte at læse dine svar til andre. Din grundighed tåler ingen sammenligning og findes ikke hos mange andre! Mange forældre og børn kan prise sig lykkelig for at have dig!

Glæder mig til at læse din bog.

Mange varme hilsner fra
Sophus og mor