Søvnen om aftenen - 9 mdr.

6. juli 2020

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Søvnen om aftenen - 9 mdr.

Hej Helen

Vores pige stor trives, er glad og vokser som hun skal.
Der er ingen problemer med at putte hende om dagen - tager max 10 min ca og sover godt men om aftenen er det noget andet..

Om dagen leger hun fint, rejser sig op af alting og går med gåvogn så der er fuld fart på.

Vores rytme ser sådan ud:

07.30 Vækkes (sover ellers til 8.30)
Morgenbrød og vand
08.30 Frugtmos eller hapsere
09.00-09.30 Flaske og puttes til lur
Sover mellem 1,5-2,5 time
Ca 11-11.20 frokost (mad fra igår, rugbrød eller lign)
Ca 13.00 Mere mad, frugt eller hapsere
Ca 14-14.30 Flaske og puttes til anden lur
Kan være lidt sværere at putte her men som regel ...

Annonce

... nem
Sover ca kun 1 time max
16.00 Grød eller varm mad
17.30/18.00 Spiser med os andre
19.00/19.30 Flaske og puttes til natten
Falder fint i søvn som regel men vågner efter ca 40 min og er oftest helt vågen!
Vi har prøvet mange taktiker - lade hende blive i sengen mens vi nusser hende, tage hende over i vires seng osv men oftest tager det laaaang tid at få hende til at sove ordentligt igen.
Når hun så sover, vågner hun kort nogle gange og skal have sutten eller bare mærke vi er der.
Sjældne gange vågner hun ikke op men sover fra kl 20ish men det er meget forskelligt... og vi kan ikke rigtig se et mønster

Håber du har nogle gode råd :)

Kærlig hilsen
moren

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Ufrivillig natlig vandladning

Når børn tisser i sengen om natten, så kalder man det ufrivillig natlig vandladning, sengevædning eller Enuresis. Og der kan være flere årsager til at børn tisser i sengen om natten.

1. Arvelighed. Hvis mor og/eller far har tisset i sengen om natten, så er sandsynligheden for at barnet kommer til det større.

2. Hormoner. Det antidiuretiske hormon (ADH) udskilles fra hjernen om natten og skal nedsætte urinproduktionen om natten. Men nogle børn er lidt længere tid...

Læs mere i Babylex

Røgede fisk og børn

Grillede og røgede fisk kan have et højt indhold af PAH (tjærestoffer), som kan være kræftfremkaldende. Derfor bør man ikke spise store mængder røget og grillet fisk, men det kan indgå som en del af en varieret kost.

Til børn er det en god idé at følge disse råd:

- Anvend så vidt muligt koldrøgning, fremfor varmt røgede fisk.

- Undgå røgeksponering af spiselige flader. På grillen bør fisken pakkes ind i folie.

- Vær opmærksom på at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Du har hjulpet mig med at få min datter til at sove i egen seng og sidenhen på eget værelse og det er bare gået SÅ fint! Jeg fulgte dine råd til punkt og prikke og det virkede fra første aften. Jeg er imponeret.

Tak fra Winnie, mor til pige på 8 måneder