Brev:
Natteopvågninger og uro
22. juni 2020
Alder:
5 mdr.
Natteopvågninger og uro
Hej Helen, tak for dit svar.
Vi er i fuld gang med grød og mos og det spiller, han spiser alt hvad han kan komme i nærheden af og har ikke fået problemer med fordøjelsen. Jeg ammer ham dog stadig efter begge måltider, da jeg er bange for at produktionen svinder og supplerer stadig med en flaske til aften.
Jeg ved at hans søvncyklus har ændret sig (han er lige netop fyldt 5mdr) og at han vågner hver 2. time om natten er normalt. Jeg har ved at eksperimentere lidt fundet ud af at jeg sagtens kan lade ham ligge hver 2. gang og selv finde søvnen igen og således kun amme ham hver 4. time. Nogle gange skal jeg lige hjælpe lidt med et stillingsskifte, men ellers holder jeg fingrene væk. Det er fremskridt!
MEN han moser rundt og larmer, pruster, trommer, skraber i madrassen op til at han vågner i ca 20min og dernæst bruger 10 ligeså urolige minutter på at finde søvnen igen. Så selvom han ikke skal ammes, ender jeg med at være vågen hver 2. time.
Er der noget jeg kan gøre for at han ikke er så motorisk urolig om natten?
Jeg synes det er lige tidligt nok at han skal sove på eget værelse og jeg er heller ikke sikker på det hjælper på at jeg får sovet mere. En babyalarm vil jo også vække mig og uden alarm skal han sætte i et større hyl for at jeg hører ham gennem væggen. Så er han først rigtig vågen...
Tips er kærkomne.
Hilsen