Natteopvågninger og uro

22. juni 2020

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Natteopvågninger og uro

Hej Helen, tak for dit svar.

Vi er i fuld gang med grød og mos og det spiller, han spiser alt hvad han kan komme i nærheden af og har ikke fået problemer med fordøjelsen. Jeg ammer ham dog stadig efter begge måltider, da jeg er bange for at produktionen svinder og supplerer stadig med en flaske til aften.

Jeg ved at hans søvncyklus har ændret sig (han er lige netop fyldt 5mdr) og at han vågner hver 2. time om natten er normalt. Jeg har ved at eksperimentere lidt fundet ud af at jeg sagtens kan lade ham ligge hver 2. gang og selv finde søvnen igen og således kun amme ham hver 4. time. Nogle gange skal jeg lige hjælpe lidt med et stillingsskifte, men ellers holder ...

Annonce

... jeg fingrene væk. Det er fremskridt!

MEN han moser rundt og larmer, pruster, trommer, skraber i madrassen op til at han vågner i ca 20min og dernæst bruger 10 ligeså urolige minutter på at finde søvnen igen. Så selvom han ikke skal ammes, ender jeg med at være vågen hver 2. time.

Er der noget jeg kan gøre for at han ikke er så motorisk urolig om natten?

Jeg synes det er lige tidligt nok at han skal sove på eget værelse og jeg er heller ikke sikker på det hjælper på at jeg får sovet mere. En babyalarm vil jo også vække mig og uden alarm skal han sætte i et større hyl for at jeg hører ham gennem væggen. Så er han først rigtig vågen...

Tips er kærkomne.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Vådservietter baby

Mange familier synes, det er praktisk at bruge vådservietter, når barnet f.eks. skal skiftes eller lige skal have tørret sine fingre.

Vådservietter kan dog indeholde parfume og miljøbelastende stoffer, som kan give dit barn allergi. Undgå derfor vådservietter med parfume- eller aromastoffer i indholdsdeklarationen.
Gå efter vådservietter, der er svanemærket med Svanemærket, eller med Astma Allergi Danmarks Blå Krans eller Allergy Certified.

Overvej også, om...

Læs mere i Babylex

Æteriske olier

Æteriske olier er planteolier, der tilsættes forskellige plejeprodukter, f.eks. massageolie, for at give det duft.

Æteriske olier kan indeholde allergene parfumestoffer, der kemisk set er identiske med - og lovgivningsmæssigt er sidestillet med - de syntetisk fremstillede.

I forhold til børn er det vigtigt at undgå parfumerede massageolier og helt undlade at bruge voksenprodukter. Æteriske olier bør ikke bruges direkte på huden og man skal være opmærksom på at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for en super god side, med masser af gode og virkeligt kompetente svar, som jeg har brugt flittigt

Josefines mor