Vores datter på snart 4 måneder vil ikke i barnevognen

13. juni 2020

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Vores datter på snart 4 måneder vil ikke i barnevognen

Hej Helen,

Vores lille datter på snart 4 måneder vil ikke ligge/sidde i barnevognen. Ligeså snart vi ligger hende i barnevognen begynder hun at brokke sig og ender med at hun græder hysterisk hvor vi til sidst tager hende op og vugger hende i søvn, det er først når hun er faldet i søvn at hun kan ligge på maven i barnevognen og ikke på ryggen, hun vågner med det samme hvis vi ligger hende på ryggen også på sengen. Hun sover bedst når hun ligger på maven eller hos os.

Det skal lige siges at hun falder i søvn i vores arme eller først når jeg ammer hende, hun har ikke kunne falde i søvn selv. Hun bruger heller ikke sut, har aldrig brugt dem siden fødslen (vi har prøvet). Hun sover ca 3 lure (de 2 første lange lure på ca 1 1/2 - 2 timer og den sidste på ca 30 min - 60 ...

Annonce

... min), så sover hun natten igennem fra ca 22:00 til ca 9:00.

Vi har været hos osteopaten som fik løsnet hendes spændte og låste led over hele kroppen efter hun er født som stjernekigger.

Vi har ikke haft chancen for at bruge barnevognene da hun blev født pga coronatid og vinterkulden (i Grønland). Det er først de sidste par måneder at vi er begyndt at gå udenfor. Vi har sådan set ikke fik brugt hendes barnevogn.

Ligenu er vi begyndt med at gå ud, vi holder hende, prøver lidt at ligge hende i barnevognen i en kort tid og tager hende op igen - sådan i håb om at hun vil begynde at vænne sig til dem. Men vi synes at det er håbløst. Hun ser ud til at ikke kan lide at sidde/ligge i barnevognen.

Vi håber at du kan komme med ideer, så vi ikke taber gejsten her.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

Annonce

Viden om børn:

Portionsstørrelse børn

Det er meget forskelligt, hvor meget det enkelte barn spiser. Nogle børn spiser meget, og andre børn spiser mindre. Der er også forskel på børns appetit, som kan svinge alt efter tidspunktet på dagen.

Børn skal have lov til at regulere deres behov for mad. Det lille barn skal have lov til at die ved brystet, når det viser behov, og børn der får flaske, skal på samme måde have lov til at selvregulere. Barnet må ikke presses til at tømme hele flasken - og omvendt - hvis barnet...

Læs mere i Babylex

Cykelstol

De fleste børn vil fra ca. 9 måneders alderen sidde så stabilt, at de begynder at kunne sidde i en cykelstol monteret på en voksencykel.

Vælg en stol som har justerbare fodstøtter og remme til at spænde fødderne fast, så barnets fødder ikke kan komme i klemme i hjulet. En frakkeskåner på hjulene, kan være en god idé at sikkerhedshensyn.

Cykelstolen skal være spændt fast til cyklens stel. Det er ikke sikkert nok, hvis den kun er spændt fast til bagagebæren.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak igen for dine svar, jeg bliver så meget klogere :-).

Du rammer så præcist!

Glad påske til dig :o)

Mor til pige på 2 måneder