Urolig søvn, rejser sig

8. juni 2020

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Urolig søvn, rejser sig

Hej Helen

Vi er endnu engang i tvivl om vores søns søvn.

Sidst vi skrev drillede putning til natten, men dette sker nu fint i hans egen seng og tager ca 20 min.

Natten er dog gået helt skævt de sidste 14 dage ca. Vores søn vågner og rejser sig op i sengen. Jeg kan give ham sutten og ligge ham ned, og tro der er ro på, men 10 min efter står han op igen og kalder. Som tiden går blir han mere og mere urolig når jeg vil ligge ham, og tumler rundt i sengen. Ender med at være ked af det. Dette kan tage 3-4 timer.

Vi er ved at være godt trætte herhjemme. Vi har forsøgt at tage ham over til os i vores seng, hvilket hjælper engang imellem, men slet ikke hver nat!

Vores rytme er ca. sådan her:

Kl 7: Står op. (Vækker ham nogle gange for at bevare rytmen nogenlunde).
Vågen i 2,5 time hvor der ...

Annonce

... spises morgenmad først, og inden putning spiser han igen lidt mad.
Kl 9.30: puttes (plejer at gå nemt, og sover ofte 1,5 time ca)
Kl 11.30: Frokost
Ca vågen 3,5 time
Spiser igen lidt mad inden putning
Ca kl 14.30 puttes (går normalt nemt og sover oftest ca 40 min)
Vågen ca 4-4,5 time
Spiser eftermiddags-mad
Kl 18: aftensmad
Får bad 1 time inden putning og får grød ca 30 min før putning.
Ca kl 19.30: puttes

Vores søn har lært at gå og er meget glad for at være udenfor og undersøge verden. Han er sjov og glad. Kan sige som en ko, en hest og en høne. Tror han udvikler sig som han skal.

Han starter først vuggestue efter sommerferien, så det spiller ikke ind endnu.

Har du nogen ide om hvad der sker om natten? Kan vi gøre noget? Og tænker du vi skal være bekymret for ham?

De bedste hilsner

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

Annonce

Viden om børn:

Barnløshed

De fleste par har en naturlig forventning om blive forældre på et tidspunkt. Men for nogle sker det dog ikke bare af sig selv.

Hvis man som par forsøger at blive gravide gennem et år, uden at de lykkes, så betragtes det som ufrivilligt barnløshed. Statistikken siger, at ca 80 % vil bliv gravide i løbet af et år.

Årsagerne til at man ikke bliver gravid kan være rigtig mange og det tager tid at finde frem til den rigtige behandling for det enkelte par. Derudover er...

Læs mere i Babylex

Rød numse

De fleste børn får ind imellem en rød numse fordi urin og afføring irriterer huden. Nogle børn mere end andre.

For at forebygge rød numse, er det vigtigt at skifte bleen tit og brug af salver og cremer bør altid holdes på et minimum. Lad barnets hud lufttørre og brug kun mild sæbe, når der er afføring ellers vil rent vand de fleste gange være nok.

Tør numsen grundigt også i folderne og brug f.eks. en føntørrer til at lufttørre huden med, men pas på den ikke bliver...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

1000 tak for din altid varme og kærlige måde at gribe udfordringerne an på - det er helt rigtig for mig!
Jeg nyder både dine personlige svar til mig, men bestemt også de svar du giver til andre.

Tak,
Mor til pige på 15 måneder