Brev:
Urolig søvn, rejser sig
8. juni 2020
Alder:
12 mdr.
Urolig søvn, rejser sig
Hej Helen
Vi er endnu engang i tvivl om vores søns søvn.
Sidst vi skrev drillede putning til natten, men dette sker nu fint i hans egen seng og tager ca 20 min.
Natten er dog gået helt skævt de sidste 14 dage ca. Vores søn vågner og rejser sig op i sengen. Jeg kan give ham sutten og ligge ham ned, og tro der er ro på, men 10 min efter står han op igen og kalder. Som tiden går blir han mere og mere urolig når jeg vil ligge ham, og tumler rundt i sengen. Ender med at være ked af det. Dette kan tage 3-4 timer.
Vi er ved at være godt trætte herhjemme. Vi har forsøgt at tage ham over til os i vores seng, hvilket hjælper engang imellem, men slet ikke hver nat!
Vores rytme er ca. sådan her:
Kl 7: Står op. (Vækker ham nogle gange for at bevare rytmen nogenlunde).
Vågen i 2,5 time hvor der spises morgenmad først, og inden putning spiser han igen lidt mad.
Kl 9.30: puttes (plejer at gå nemt, og sover ofte 1,5 time ca)
Kl 11.30: Frokost
Ca vågen 3,5 time
Spiser igen lidt mad inden putning
Ca kl 14.30 puttes (går normalt nemt og sover oftest ca 40 min)
Vågen ca 4-4,5 time
Spiser eftermiddags-mad
Kl 18: aftensmad
Får bad 1 time inden putning og får grød ca 30 min før putning.
Ca kl 19.30: puttes
Vores søn har lært at gå og er meget glad for at være udenfor og undersøge verden. Han er sjov og glad. Kan sige som en ko, en hest og en høne. Tror han udvikler sig som han skal.
Han starter først vuggestue efter sommerferien, så det spiller ikke ind endnu.
Har du nogen ide om hvad der sker om natten? Kan vi gøre noget? Og tænker du vi skal være bekymret for ham?
De bedste hilsner