9 mdr gammel datter døjer med søvnen

1. juni 2020

Kategori:
Alder:
9 mdr.

9 mdr gammel datter døjer med søvnen

Hej Helen.

Vi er nogle godt trætte forældre som har desperat brug for et råd.

Vores datter har altid været skidt til det med søvnen, hun har siden fødslen været dårlig til at falde i søvn. Det er kun blevet værre med alderen, og der har kun været få dage hvor det har kørt nogenlunde.

Vores sundhedsplejerske har altid sagt vi har en pige med krudt i, hun har svært ved at lukke ned, og hun suger alt i sig. Det skal dog siges at trods manglende søvn er hun næsten altid en glad og fantastisk pige.

Hun blev flaske barn efter 3 mdr med amning der ikke rigtig fungerede da hun var meget utålmodig, og blev altid suppleret med flaske nogle gange om dagen. Og hun fik kun flaske fra de 3 mdr og til nu.

Hun er begyndt at spise fast føde, og vi giver mælk aften og nat stadigvæk.

Hendes skema er følgende:
Op 5.30-6, derefter grød ca kl 7
Så putter vi som regel sammen hende og mig kl 8 der er hun træt.
Der sover hun som regel max 30 min nogle få gange op til en time.
Lidt frugt og frugtmos kl. 9-9.30
11.30-12 frokost
Hun bliver træt omkring kl 13 så der putter jeg hende hvis muligt i sin egen seng. Hun har desværre nemt ved at vågne hvis hun er i barnevognen udenfor så det bliver hun kun ...

Annonce

... hvis vi er ude og gå så sover hun fint i vognen. I sin seng eller barnevogn sover hun igen max 30 min.
Hun får igen lidt mad omkring kl 14, samt kl 16-17 stykker.
Hun er som regel helt ødelagt kl 17.30. så hun får som regel en flaske kl 18 og sover.
Så starter cirkusset. Hun vågner nærmest på slaget efter 30 min. Hun kan på igen måde hjælpes videre i søvnen og skal puttes forfra de fleste gange. Det skal så siges at vi nu oveni søvn udfordringen har hun seperationsangst og det er kun mor der må putte! Hun bliver skrup hysterisk når far prøver. Det ret så hårdt for hun fortsætter aftenen til omkring kl 23-24 med at vågne og roder rundt i sengen så jeg er inde ved hende omkring 4-8 gange hver eneste aften.

Vi har forsøgt at skubbe sengetid, det gør hende kun værre at putte. Vi har forsøgt at tage hende ind i vores seng, og dette sker hver nat fra ca kl 1-2 for vi kan sove bare en smule.

Hun er ikke låst iflg. Sundhedsplejerske, og vi har været til kraniosakral som desværre ikke havde den store virkning.

Vi har efterhånden prøvet de fleste råd på nettet blandt andet fra din side og fra familien. Men håber du måske kan give en andet indput.

Med håbefuld hilsen fra
en meget træt mor og far

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Uld til børn

En gammel tommelfingerregel lyder, at alle de måneder, som ender på "r", kan uld være en fordel - det vil sige september, oktober, november, december, januar og februar.

Uld har mange fordele:

- Det har blandt andet en rigtig god isoleringsevne, så det hjælper dit barn med at holde sig varm. Uld består af ca. 20 procent fibre og 80 procent luft, og det gør, at ulden isolerer rigtig godt.

- Det kan absorbere 30-40 procent af sin egen vægt i væske. Det...

Læs mere i Babylex

Stamceller

Vores krop er bygget op af celler og Stamceller er oprindelige celler, hvorfra kroppens andre celler udvikler sig. Stamceller findes i det tidlige fosteranlæg, i navlestrengsblod hos nyfødte og i knoglemarven. Man kan sige at stamceller er en umoden celle, der i princippet kan udvikle sig til en hvilken som helst celle i kroppen.

Der forskes i at kunne udnytte stamceller fra fostre, da fosterstamceller kan være et vigtigt led i at helbrede mange forskellige sygdomme.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

... mange tak for dit sidste svar vedrørende vores problemer med skemaden. Vi er kommet godt videre, bl.a også inspireret af dit dejligt detaljerede svar, og Ingrid spiser nu som bliver hun betalt for det.

Kh Karen (og Ingrid)