Brev:
9 mdr gammel datter døjer med søvnen
1. juni 2020
Alder:
9 mdr.
9 mdr gammel datter døjer med søvnen
Hej Helen.
Vi er nogle godt trætte forældre som har desperat brug for et råd.
Vores datter har altid været skidt til det med søvnen, hun har siden fødslen været dårlig til at falde i søvn. Det er kun blevet værre med alderen, og der har kun været få dage hvor det har kørt nogenlunde.
Vores sundhedsplejerske har altid sagt vi har en pige med krudt i, hun har svært ved at lukke ned, og hun suger alt i sig. Det skal dog siges at trods manglende søvn er hun næsten altid en glad og fantastisk pige.
Hun blev flaske barn efter 3 mdr med amning der ikke rigtig fungerede da hun var meget utålmodig, og blev altid suppleret med flaske nogle gange om dagen. Og hun fik kun flaske fra de 3 mdr og til nu.
Hun er begyndt at spise fast føde, og vi giver mælk aften og nat stadigvæk.
Hendes skema er følgende:
Op 5.30-6, derefter grød ca kl 7
Så putter vi som regel sammen hende og mig kl 8 der er hun træt.
Der sover hun som regel max 30 min nogle få gange op til en time.
Lidt frugt og frugtmos kl. 9-9.30
11.30-12 frokost
Hun bliver træt omkring kl 13 så der putter jeg hende hvis muligt i sin egen seng. Hun har desværre nemt ved at vågne hvis hun er i barnevognen udenfor så det bliver hun kun hvis vi er ude og gå så sover hun fint i vognen. I sin seng eller barnevogn sover hun igen max 30 min.
Hun får igen lidt mad omkring kl 14, samt kl 16-17 stykker.
Hun er som regel helt ødelagt kl 17.30. så hun får som regel en flaske kl 18 og sover.
Så starter cirkusset. Hun vågner nærmest på slaget efter 30 min. Hun kan på igen måde hjælpes videre i søvnen og skal puttes forfra de fleste gange. Det skal så siges at vi nu oveni søvn udfordringen har hun seperationsangst og det er kun mor der må putte! Hun bliver skrup hysterisk når far prøver. Det ret så hårdt for hun fortsætter aftenen til omkring kl 23-24 med at vågne og roder rundt i sengen så jeg er inde ved hende omkring 4-8 gange hver eneste aften.
Vi har forsøgt at skubbe sengetid, det gør hende kun værre at putte. Vi har forsøgt at tage hende ind i vores seng, og dette sker hver nat fra ca kl 1-2 for vi kan sove bare en smule.
Hun er ikke låst iflg. Sundhedsplejerske, og vi har været til kraniosakral som desværre ikke havde den store virkning.
Vi har efterhånden prøvet de fleste råd på nettet blandt andet fra din side og fra familien. Men håber du måske kan give en andet indput.
Med håbefuld hilsen fra
en meget træt mor og far