6 mdr og amning om natten

28. maj 2020

Kategori:
Alder:
6 mdr.

6 mdr og amning om natten

Hej Helen.

Ja det er så mig igen :-) Jeg er super glad for at bruge din brevkasse!

Min datter som lige er fyldt 6 mdr, og jeg har en lille udfordring om man vil ;-)

Sagen er den; jeg har i en uge nu været oppe næsten hver time fordi hun vågner og er en lidt ked af det. Jeg prøver først at give sut og berolige hende med vante ord og strøg på kind, mave, holde i hænd og diverse. Hun ligger i en bedside ved siden af mig.
Men hun bliver bare mere og mere ked af det og det eneste der virker er at hun bliver ammet. ...

Annonce

...

Hun har fået grød og grøntsagsmos de sidste 2 måneder, samt vand og frugtmos.
Så jeg føler egentlig at hun får nok mad om dagen, og jeg ammer hende inden hun skal sove. Så i løbet af en dag ammer jeg med sådan ca. 2-3 timers mellemrum.

Er der noget jeg kan gøre så vi ikke skal op hver nat?
Jeg begynder selv at blive en smule små træt, og har snart svært ved at hænge sammen.

Det skal lige siges, der er en far i billedet, og han gør også hvad han kan, men det er kun amning der hjælper.

Kærlig hilsen
Nanna

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Vuggedød - uventet spædbarnsdød

Den egentlige årsag til vuggedød eller pludselig spædbarnsdød kendes ikke. Men man ved, at der er visse faktorer, som har betydning. i 1980erne døde over 100 spædbørn hvert år uventet under søvn og siden 1990erne er antallet faldet drastisk. I dag er det under 10 børn om året i Danmark, der rammes af vuggedød.

Faldet i vuggedød skyldes i høj grad følgende anbefalinger fra Sundhedsstyrelsen:

1. Læg altid barnet til at sove på ryggen. Hvis barnet sover på maven, er...

Læs mere i Babylex

Moderkagebiopsi, moderkageprøve

En moderkagebiopsi kaldes også for Chorion Villus Samling eller CVS. Moderkageprøven laves for at undersøge for kromosomsygdomme og visse arvelige sygdomme hos fosteret.

Moderkageprøve laves, når du er mellem 11. og 16. graviditetsuge. Prøven laves normalt ved, at der stikkes en tynd kanyle ind gennem maveskindet. Det føles ofte som at få taget en blodprøve, men kanylen bevæges ofte lidt frem og tilbage, fordi man derved kan få taget en lille bid af moderkagen ud. Man scanner før...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit svar. Det er rart at blive mindet om alt det positive ved børnehavestarten, det er jo det jeg skal forsøge at give videre ;-)

Tak fra Tina