Brev:
Putning til nat - 11 mdr.
16. maj 2020
Alder:
11 mdr.
Putning til nat - 11 mdr.
Hej Helen .
Vores dreng er nu 11,5 mdr og vi har endnu engang brug for dit råd.
Han er glad og virker normalt til at trives. Han kan gå flere skridt selv, og øver sig på livet løs i at gå så langt som muligt uden at holde i hånd. Han spiser gladeligt sin mad. Han blir ikke ammet længere. Dette stoppede for 14 dage siden ca, da han begyndte at bide mig istedet for at drikke.
Vi har tilbudt ham modermælkserstatning i kop inden sengetid istedet (han får også godnat-grød). Hvornår bør vi gå over til normal mælk, og hvor meget på et døgn?
Han sover de fleste nætter helt igennem nu, fra han falder i søvn til næste morgen. Helt fantastisk. Han sover to lurer om dagen af varierende længde.
Men vores udfordring er nu putning til natten. I flere måneder har jeg puttet ham, ved at han er faldet i søvn ved siden af mig i sengen, og så har jeg løftet ham over i egen seng bagefter (ved siden af vores). Det er gået uden brok el lign.
Men nu vil han slet ikke sove om aftenen. Putning kan tage op til 2 timer, hvor den sidste halve time går med helt ulykkeligt gråd (så han næsten ikke kan få luft). Han virker helt træt inden vi går igang med putning, og hænger med hovedet.
Har du en ide om hvad der sker med ham? Og hvordan vi kan hjælpe ham?
Glæder os til at høre fra dig :)