Brev:
Afbrudt søvn pige 4,5 måned
14. maj 2020
Alder:
4 mdr.
Afbrudt søvn pige 4,5 måned
Kære Helen,
Vi har talt om søvn før, og vi har forsøgt at implementere dine råd.
Vi prøvede at putte vores datter, lige inden hun sov, men hver gang vågnede hun og græd. Vi insisterede og tog hende op når hun græd og lagde hende så igen. Det lykkedes os at få hende til at falde i søvn, men efter nogle dage, var hendes søvn blevet endnu mere afbrudt, så vi stoppede igen.
Vi har endnu ikke prøvet at give hende flasken liggende i sengen, da vores læge siger det ikke er en god ide, da hun har refluks. Men det kan vi måske godt alligevel?
Vi har prøvet at hæve madrassen lidt, så hendes hoved kommer op, men når hun roder rundt, så bøjer hun sit hoved fuldstændig bagover i en vinkel på 90 grader. Jeg havde fornemmelsen af, at hun ikke kunne rette sig op igen på det hævede hovedgærde, så nu har jeg sænket det igen. Vi er der nu, hvor vi vugger hende i søvn og lægger hende når hun sover. Hun vågner (strækker sig i alt fald) altid når vi lægger hende, men vi kan som regel få hende til at døse hen med det samme, enten ved at give sutten eller sige shy shyy mens vi holder på hendes arme og hoved.
Til trods, så vågner hun hver halve/hele time hele natten, mellem ca 20.30 og 6.00. Enten fordi hun spjætter, taber sutten, ligger i en dårlig position, hvad ved jeg. Hun vågner altid grædende. Hun kan godt sove uden sutten, da hun ofte gør det i vores arme, og også først på aftnen, hvor hun sover bedst. Om dagen sover hun i viklen, eller i vores arme, da hun ikke har villet ligge i sin barnevogn overhovedet. De sidste par dage er det dog lykkes mig at få hende til at sove op til 1,5 time. Som regel kun 30min.
Før i tiden elskede hun at ligge i barnevognen, men det er gået ned ad bakke de sidste 1,5 måned. Da hun var mindre svøbte vi hende, men vi stoppede da hun simpelthen får det så varmt, og sveder så madrassen er helt våd. Det gør hun stadig nogle gange, da vi lige nu er i sydfrankrig, og det kan være svært at få temperaturen i værelset ned under 21 grader om natten. Hun sover i en lille sovepose til babyer.
Håber du kan hjælpe os lidt på vej igen, da vi er ved at være desperate. Måske skal vi bare implementere de samme råd igen? Min kusine foreslog at vi kunne "køre kroppen træt" med øvelser og massage inden sengetid. Kunne det hjælpe?
De bedste hilsner,
Carina