Afbrudt søvn pige 4,5 måned

14. maj 2020

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Afbrudt søvn pige 4,5 måned

Kære Helen,

Vi har talt om søvn før, og vi har forsøgt at implementere dine råd.

Vi prøvede at putte vores datter, lige inden hun sov, men hver gang vågnede hun og græd. Vi insisterede og tog hende op når hun græd og lagde hende så igen. Det lykkedes os at få hende til at falde i søvn, men efter nogle dage, var hendes søvn blevet endnu mere afbrudt, så vi stoppede igen.

Vi har endnu ikke prøvet at give hende flasken liggende i sengen, da vores læge siger det ikke er en god ide, da hun har refluks. Men det kan vi måske godt alligevel?

Vi har prøvet at hæve madrassen lidt, så hendes hoved kommer op, men når hun roder rundt, så bøjer hun sit hoved fuldstændig bagover i en vinkel på 90 grader. Jeg havde fornemmelsen af, at hun ikke kunne rette sig op igen på det hævede hovedgærde, så nu har jeg sænket det igen. Vi er der nu, hvor vi vugger hende i søvn og lægger hende når hun sover. Hun vågner (strækker sig i alt fald) altid når vi lægger hende, men vi kan som regel få hende til at døse hen med det samme, enten ved at give sutten eller sige shy shyy mens vi holder på hendes arme og hoved.

Til trods, så vågner hun hver ...

Annonce

... halve/hele time hele natten, mellem ca 20.30 og 6.00. Enten fordi hun spjætter, taber sutten, ligger i en dårlig position, hvad ved jeg. Hun vågner altid grædende. Hun kan godt sove uden sutten, da hun ofte gør det i vores arme, og også først på aftnen, hvor hun sover bedst. Om dagen sover hun i viklen, eller i vores arme, da hun ikke har villet ligge i sin barnevogn overhovedet. De sidste par dage er det dog lykkes mig at få hende til at sove op til 1,5 time. Som regel kun 30min.

Før i tiden elskede hun at ligge i barnevognen, men det er gået ned ad bakke de sidste 1,5 måned. Da hun var mindre svøbte vi hende, men vi stoppede da hun simpelthen får det så varmt, og sveder så madrassen er helt våd. Det gør hun stadig nogle gange, da vi lige nu er i sydfrankrig, og det kan være svært at få temperaturen i værelset ned under 21 grader om natten. Hun sover i en lille sovepose til babyer.

Håber du kan hjælpe os lidt på vej igen, da vi er ved at være desperate. Måske skal vi bare implementere de samme råd igen? Min kusine foreslog at vi kunne "køre kroppen træt" med øvelser og massage inden sengetid. Kunne det hjælpe?

De bedste hilsner,
Carina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Babymassage

Babymassage er en systematisk blød og blid form for massage, som oprindeligt stammer fra Indien. Nogle børn nyder at få babymassage, hvor andre børn ikke bryder sig særlig meget om det.

De fleste forældre vil, uden at tænke over det, naturligt have lyst til at kærtegne og berøre deres lille barn. Følg din egen lyst til hvad du og barnet godt kan lide. Børn har bedst af at blive rørt på en måde, hvor det er barnets reaktioner og signaler der er styrende.

Børn har...

Læs mere i Babylex

Barnepige

Hvis du har brug for at få dit barn passet, så vælg altid en person som barnet kender og en person du har tillid til.

Det skal være en person, som kan overskue situationen og bevare roen, hvis noget uforudset skulle ske.

Generelt bør man ikke lade sit barn passe af en under 12-13 år - men det afhænger naturligt af vedkommendes modenhed. Nogle piger er meget modne i denne alder, hvor andre er for umodne til at kunne tage det ansvar, det er at passe et lille barn....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Allerførst vil jeg gerne sige dig tusind tak for dine hurtige og uddybende svar, og fordi du tog mine bekymringer alvorligt. Det var lige, hvad jeg havde brug for.

Mor til Agnethe 5 måneder