Kan kun sove i barnevogn eller i tremmeseng

12. maj 2020

Kategori:
Alder:
18 mdr.

Kan kun sove i barnevogn eller i tremmeseng

Hej Helen

Jeg kommer nok med et lille luksusproblem af et spørgsmål.
Men det er noget, der har forvirret mig igennem længere tid, som jeg ikke selv har et svar på.

Jeg har en dreng på 1,5 år som går i dagpleje til hverdag og nogle gange bliver passet af sin mormor når dagplejen har bedt om fri.

Dagplejemoren fortæller tit, at han er faldet i søvn når de spiser frokost og min mor fortæller at han har taget en skraber på 30 min siddende ved hende om formiddagem. Hun kan også putte ham om aftenen siddende inde i sofaen og bærer ham ind i sin seng når han sover.

DET OPLEVER VI ...

Annonce

... ALDRIG HERHJEMME! Det har vi tilgode endnu.

Vi kan kun få ham til at sove, hvis vi lægger ham ud i sin barnevogne eller ind i sin seng. Og hvis vi kører bil. Hvilket i sig selv ikke er en skidt ting og vi oplever ikke de største udfordringer med at han falder i søvn der.

Men hvor kunne det da bare være rart at han en gang i mellem gav efter når vi sad med ham. Nogle formiddage kunne han godt bruge et break og snue et kvarter til en halv time.

Har du nogle bud på, hvad det er der gør forskellen? Og måske med nogle gode råd til, hvordan vi kunne få ham til at lukke øjnene hos os?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Ærter

Fra 6 måneders alderen må barnet gerne få ærter. Ærter kan her koges til ærtemos og det samme kan gøres med andre bælgfrugter, som brune og hvide bønner, kigærter og linser.

Barnet optager bedst næring fra ærter og andre grøntsager, hvis de koges.

Fra 9-10 måneders alderen vil mange børn have stor glæde af at spise ærter, det er god træning for at øve pincetgreb og ærter kan fint gives sammen med rugbrød til frokost.

Ærter indeholder protein, samt...

Læs mere i Babylex

Sutteflaske

For børn der ikke ammes er det vigtigt at man køber en ordentlig sutteflaske. Flasken skal passe til barnet og barnets evne til at sutte.

Det anbefales at man lader barnet "arbejde lidt for føden". Det vil sige at hullet i sutten ikke skal være for stort. Det at barnet skal bruge kræfter på at sutte er vigtigt for kæbernes og tændernes udvikling. Desuden er der en risiko for at barnet kan få ondt i maven, hvis det får maden for hurtigt.

Sutteflaske-sutterne findes...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Endnu engang mange tak for dit svar her i den gode brevkasse. Jeg har anbefalet dig til dem jeg kender fordi du er SÅ god til at komme med nogle konkrete råd. Lige det som gør hverdagen lidt nemmere og knapt så frustrerende, så TAK for det!