Brev:
Kan kun sove i barnevogn eller i tremmeseng
12. maj 2020
Alder:
18 mdr.
Kan kun sove i barnevogn eller i tremmeseng
Hej Helen
Jeg kommer nok med et lille luksusproblem af et spørgsmål.
Men det er noget, der har forvirret mig igennem længere tid, som jeg ikke selv har et svar på.
Jeg har en dreng på 1,5 år som går i dagpleje til hverdag og nogle gange bliver passet af sin mormor når dagplejen har bedt om fri.
Dagplejemoren fortæller tit, at han er faldet i søvn når de spiser frokost og min mor fortæller at han har taget en skraber på 30 min siddende ved hende om formiddagem. Hun kan også putte ham om aftenen siddende inde i sofaen og bærer ham ind i sin seng når han sover.
DET OPLEVER VI ALDRIG HERHJEMME! Det har vi tilgode endnu.
Vi kan kun få ham til at sove, hvis vi lægger ham ud i sin barnevogne eller ind i sin seng. Og hvis vi kører bil. Hvilket i sig selv ikke er en skidt ting og vi oplever ikke de største udfordringer med at han falder i søvn der.
Men hvor kunne det da bare være rart at han en gang i mellem gav efter når vi sad med ham. Nogle formiddage kunne han godt bruge et break og snue et kvarter til en halv time.
Har du nogle bud på, hvad det er der gør forskellen? Og måske med nogle gode råd til, hvordan vi kunne få ham til at lukke øjnene hos os?
Hilsen