Søvnmønster 1,5 år

5. maj 2020

Kategori:
Alder:
18 mdr.

Søvnmønster 1,5 år

Kære Helen.

Tak for en skøn brevkasse, som jeg ofte har fundet hjælp og gode råd i 🙏

Nu har jeg selv brug for lidt hjælp.

Vores søn på 1,5 er pt. 1-1,5 time om at falde i søvn om aftenen og til det har jeg et par spørgsmål:

1) Han vågner typisk kl. 6.00 og afleveres i dagpleje 7.45. Han sover typisk middagslur på 2,5 time og vågner omkring 14.30-15.00, hvor han hentes. Vi spiser til aften kl. 17.00 og han får et nattemåltid igen kl. 18.30 - han spiser altid rigtig godt til alle måltider.
Han er en super aktiv dreng, der brænder rigtig meget krudt af om dagen, samtidig er han enormt nysgerrig og udforskende.

Vores problem består i, at han de fleste aftener først sover kl. 20.30, selvom vi går ind med ham kl. 19-19.30. Når han sover, gør han ...

Annonce

... det til gengæld også til næste morgen!
Vi vil ikke vække ham fra middagslur, for den har han brug for.

Jeg husker at du tidligere har givet en “vejledning” i hvornår børn “bør” være klar til at sove til natten ift. den øvrige dagsryme - kan du hjælpe mig her?

2) Vi har altid siddet hos vores ældste indtil hun sov og gør det også med vores søn. Vi vil helst ikke gøre forskel med mindre det kan bidrage positivt til vores søns nattesøvn.

Mit spørgsmål går derfor på; hvis han bare fjoller, snakker osv. mens vi er hos ham, tænker jeg det måske ville virke at gå ud og selvfølgelig komme når han kalder. Vil det give ham samme tryghed at vi kommer når han kalder, som det vil, at vi er der indtil han sover?

På forhånd tak.

Venlig hilsen
Verdens heldigste mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Legetøj til baby og børn

Barnet har bedst af det nære samspil, der er mellem barnet og forældrene. Men i takt med at barnet bliver større og begynder at forholde sig lidt mere til verden omkring sig, vil det være godt, at der er legetøj, som barnet kan kigge på og undersøge.

Når barnet begynder at gribe, skal legetøjet passe til barnets lille hånd, og det er vigtigt, at legetøjet også egner sig til at komme i munden. Tingene skal være solide og uden skarpe kanter og spidser. Brug så vidt muligt legetøj,...

Læs mere i Babylex

Pethidin ved fødsel

Pethidin er et morfinlignende stof, som især blev brugt ved fødsler førhen i tiden. I dag vil man ofte vælge at tilbyde den fødende en epiduralblokade i stede, hvis hun har voldsomme smerter. I særlige tilfælde kan man dog stadig vælge at give pethidin til fødende. Det gives som injektion, og virkningen indtræder efter ca ½ time.

Der er en del bivirkninger forbundet med at give pethidiin, blandt andet kan det nedsætte ve-aktiviteten, give den gravide kvalme og gøre hende svimmel...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil lige fortælle, at vores datter nu falder i søvn helt af sig selv, og vi har slet ikke haft en kamp med at lære hende det.

Vi skylder dig æren for det, da vi har fulgt dine råd fra din bog og din brevkasse.

Så tusind tak!

Mor til pige på 18 måneder