Umulig at putte til nat

30. april 2020

Kategori:
Alder:
2 år, 3 mdr.

Umulig at putte til nat

Kære Helen.

Vi skriver til dig fordi nu er ved at være desperate for at gå gennemført en hurtigere / nemmere putning af vores datter på 27mdr.

Kort fortalt har hun ALTID været svært at putte til nat (dog undtaget af 3 mdr. Tids i efteråret 19) Der kunne vi putte hende på Max 10 minutter og hvad der gjorde vi pludselig kunne det og så pludselig igen ikke kunne, begriber vi virkelig ikke.

Indtil hun var godt og vel et år, sov hun ALTID først omkring kl. 22-23 Og de første 10 mdr. Var hun ulykkelig /trøstelig fra kl. 17 og til hun sov.

Nu sover hun regel mellem 20.30 Og 21. Hun viser allerede træthed omkring 18 /19 tiden. Men putter vi hende tidligere sover hun alligevel ikke før. Putter vi først 20.30 vil den højst sandsynligt blive 21.30 inden hun sover. Altså vi bruger minimum 45 min og op mod halvanden time på at putte hende HVER AFTEN.

Vi skal sidde ved hende ellers bliver hun ulykkelig. Som virkelig ulykkelig. Også selvom vi blot er væk i 5 min.

Senest er vi dog begyndte at kunne gå ud og her er det skaberi vi fornemmer fra hendes side. Vi ...

Annonce

... har så dog lige skiftet hende til juniorseng og det har så ikke hjulpet på situationen. Hun er stolt af sengen og glad for den. Og hun er aldrig ked af at skulle i seng. Men det er somom hun bare ikke kan finde ro. Så piller hun ved sutten, leger med fingrene, så er det ene ben udenfor dynen, Så er hun tørstig, osv osv. Hun gør ALT hvad hun kan for at holde sig vågen.. selvom hun tydeligvis er træt.

Vi ved simpelthen ikke hvad vi skal stille op. Og vi venter en lillesøster eller lillebror her her til sommer, vi ville sætte pris på det bare var en my nemmere at putte inden da. Men det virker så fjernt og uvirkeligt.

Alle andre, bedsteforældre samt mostre kan putte hende til en hver tid på blot 5-10min MAX. Om det er hjemme eller hos dem er ligegyldigt, hun sover med det samme ved dem.

Middagslur:
Hun har altid været nem i barnevognen og sover 49 ud ad 50 gange der i løbet af få minutter af sig selv.
Vi synes selv vi Har prøvet alt og givet det tid til at virke.

Men intet virker, håber du kan bidrage med noget vi måske har overset.

På forhånd tak.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Dåb

Hvis du ønsker at få dit lille barn døbt i kirken, skal du henvende dig til kirkekontoret eller til præsten ved den kirke, hvor I gerne vil have jeres barn døbt. I aftaler så i fælleskab et tidspunkt for dåben, og I mødes også og taler om dåbsritualet, og hvordan det hele foregår.

I de fleste kirker foregår barnedåben som en del af søndagsgudstjenesten, men i nogle kirker arrangeres særlige dåbsgudstjenester f.eks. om lørdagen.

Før dåben skal I vælge mindst 2 og...

Læs mere i Babylex

Rhesus-uforlignelighed

Vi har hver især en blodtype, som kan hedde A, B, AB eller 0 og derudover er vi delt op i Rhesus positive og Rhesus negative. De fleste mennesker er Rhesus positive, ca 15 % er Rhesus negative.

Hvis en Rhesus negativ kvinde bliver gravid og den kommende far er Rhesus positiv, så kan barnet, som kvinden venter være Rhesuspositiv efter sin far.

Imens barnet ligger i maven, så har det sit eget separate kredsløb, men der kan dog ske en lille udveksling af blod imellem...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tak for dine svar. Hvor er du bare dygtig. Tak for dine gode råd. Alle mine spekulationer er nu væk.. Vil prøve de ting du siger. Tak :)

Kærlig hilsen
Katrina, mor til dreng på 9 måneder