Brev:
Nattesøvn, 9 mdr
16. april 2020
Alder:
9 mdr.
Nattesøvn, 9 mdr
Hej Helen
Jeg har jo skrevet lidt om søvnen hos min datter og jeg har læst mange af de breve, der ligger herinde og ved jo at mange har udfordringer med søvnen, så er det tiden, der skal afhjælpe det eller kan jeg hjælpe det på vej?
Jeg putter hende omkring kl 20 hver aften, samme måde og det tager en halv times tid, op og ned med amninger, hvor hun til sidst falder til ro ved brystet, men er fuld opmærksom på at hun bliver lagt og hun falder helt i søvn i tremmesengen i eget værelse.
Herfra kan der gå 30 minutter - 3 timer. Og vel oftest et sted mellem halvanden og 2 timer - natten igennem indtil 4.30 tiden, hvor det kan gå begge veje. Enten 10 - 60 minutter amning og ny søvn ellers er det op.
Hun er mæt, og en sjælden gang imellem vågner hun og laver en lille lyd og sover videre. Jeg er obs på dette og jeg er også obs på, at komme hurtigt ind, hvis hun er vågen, så hun ikke vågner op mere end nødvendigt, men hun er hurtigt på benene - så oftest er hun på maven, eller andre mærkelige steder.
Jeg prøver oftest at lægge hende tilbage og sige sshh, men uden held, hun skal lige op og amme i min 10 min.
Selvom man ikke må sammenligne er det jo svært, når de andre i mødregruppens børn nu sover mere eller mindre igennem og venindernes erfaringer lyder til, at på det her tidspunkt, så sov deres også igennem mere eller mindre og ikke som mig, der skal op et hav af gange. Jeg er sørme ved at være træt efter 9 1/2 også selvom hun kun er 8mdr koorigeret, ville det være rart med en lysning, kan jeg gøre mere/andet for at forbedre det eller er det tiden, som vil hjælpe mig/os?
Og hvis jeg kunne tænke mig at få far på banen, skal jeg så til at undlade at amme hende, når jeg lægger hende og tager hende op?
Dog er det det eneste og absolut eneste, der får hende i ro.
Hilsen M