Brev:
Eftermiddagslur
14. april 2020
Alder:
10 mdr.
Eftermiddagslur
Hej Helen,
Vi har tidligere draget rigtig stor nytte af dine inputs. Nu vil vi gerne høre dine tanker igen.
Vores søn er nu 10 måneder og er den seneste uge med stor succes stoppet med natamning og sover godt om natten. Det gør han desværre ikke længere om dagen!
Første lur går fint - han står op ved 7-tiden og er cirka oppe 2,5 time. Han bliver puttet og sover så 1-1,5timer. Herefter er han oppe 3,5-4timer og plejer at bliver lagt ud igen kl1430-15. Tidligere sov han så 1-1,5timer og det passede med putning ved 20-tiden og så en god lang nat.
Nu er problemet at han simpelthen ikke vil sove ved eftermiddagsluren (selvom vi kan se han er død-træt). den eneste løsning har været at rulle ham i søvn i barnevognen imens han sidder op. Vi ligger ham ned derefter. Problemet er at han kun sover 30-40min på den måde. Ligegyldigt om vi stiller ham stille eller går rundt med ham imens han sover.
En trejde lur er vanskelig, da det er så sent på dagen, men han vil samlet set kun have sovet ca1,5-2timer, hvilket vi tænker er lidt for lidt?
Har du nogle gode bud på hvordan vi griber det an?
Glæder os til at høre fra dig