Brev:
Sover ret uroligt om natten
5. april 2020
Alder:
18 mdr.
Sover ret uroligt om natten
Hej Helen
Jeg har en pige på næsten 18 mdr. som sover ret uroligt om natten - håber du kan hjælpe 😊.
Hun er en glad og aktiv pige, som går i vuggestue ca 3-4 dage om ugen normalt, her trives hun godt. Hun kan indimellem være en lidt bestemt dame. Motorisk er hun godt med og har gået siden hun var 14 mdr. Hun spiser og drikker fint og hendes sprog udvikler sig stille og roligt.
Hun puttes ca kl 18:30, for da virker hun rigtig træt. Hun puttes med flaske i sin tremmeseng, som står i vores soveværelse og er derefter ca 30 min om at falde i søvn. “Fjoller” meget og sætter sig op en del gange. Herefter sover hun roligt, ofte til omkring midnat, nogle dage starter “balladen” allerede ved 22-23 tiden.
Hun græder i søvne.. Nogle gange bare klynk, men mange gange rigtig ulykkeligt. Hun vågner meget sjældent af det. Og ofte har hun stadig sutten i munden (den er hun egentlig ikke meget afhængig af og falder også tit i søvn uden, når hun puttes). For det meste lægger jeg bare en hånd på hende. Hun kan græde mellem 4-10 ca på en nat. Ligeledes ligger hun generelt meget uroligt i sengen.
Det virker egentlig ikke om som hun sørger mig og samsovning har vi aldrig rigtig gjort os i, det har kun forvirret hende.
Kan ikke blive klog om hun drømmer? Eller hvad der påvirker hende?
Hendes ører er tjekket - alt er fint. Hun er ikke snottet eller lignende.
Hun har altid sovet uroligt, men med alderen er det taget til. Det har nok stået på ihvertfald 4-6 mdr. Det minder ikke om “Night terror”.
Vi har prøvet at flytte hende på eget værelse, men samme mønster viser sig. Vi har prøvet at lade hende græde lidt og se lidt an, men det forværrer bare situationen.
Hilsen
En træt mor