Brev:
Dreng på 14 mdr vågner konstant om natten part. 2
31. marts 2020
Alder:
14 mdr.
Dreng på 14 mdr vågner konstant om natten part. 2
Hej Helen,
Den 27. marts skrev jeg vedr. vores søn der vågner konstant om natten. Tak for dit svar:) Jeg har lige et par opfølgende spørgsmål, jeg håber du kan hjælpe med.
Jeg vil rigtig gerne stoppe med at amme. Skal jeg stoppe fra den ene dag til den anden, eller skal jeg trappe ned, fx starte med kun at amme om aftenen, og ikke om natten, og derefter stoppe aftenamningen også?
Han har aldrig ligget og være ked af det i sengen i mere end et par minutter og altid os ved hans side, hvorefter vi har taget ham op. Han falder dog sjældent til ro ved at vi tager ham op i vores favn og nusser og krammer ham. Nogen gange bliver det faktisk endnu værre, og han vrider sig rundt og er svær at bære. Nogen gange virker vugning eller amning heller ikke. Hvordan kommer vi videre her? Dvs. hvad gør vi, når det heller ikke hjælper at holde ham i favnen? Nogen gange kan det også være svært at bære ham længe af gangen - han er jo blevet en stor og tung dreng :) Kunne en madras på gulvet på hans værelse være en god idé, hvor vi kan ligge og putte med ham indtil han falder til ro? Eller vil dette bare være endnu en dårlig vane?
Hvornår synes du at far skal forsøge med at putte igen? Nu - imens vi ændrer vaner? Eller skal vi vente til vi er lykkes med ikke at vugge og amme, så det ikke bliver for meget på én gang?
Tak for din hjælp.
Bedste hilsner,
Trine