Brev:
Rytme, søvn og mad - 6 mdr.
29. marts 2020
Alder:
6 mdr.
Rytme, søvn og mad - 6 mdr.
Hej Helen
Vi har haft lidt skiftende rytmer siden jeg skrev sidst, men som udgangspunkt ser vores dag som følgende ud:
07.00/07.30 Vågner, ammes og står op
08.00 Grød og vand af kop
09.30 Træt og ligges i barnevogn
Sover 3-4 timer
13.00-14.00 Ammes
Grøntsagsmos og vand af kop
Tager nogle gange en lur omkring kl 16/17 men ikke altid
Kl 17/18 Grøntsagsmos evt med kød i
Og så er hun ellers vågen og frisk indtil kl 19/20
Så skifter vi, går op i soveværelset og ammer i ca 40-50 min og så er hun måske træt ellers frisk og kommer med ned i stuen igen
Hun sover ikke før ca kl 22/23 hvor jeg går med op i seng. Skulle det endelig lykkes mig at få hende til at falde i søvn før, så vågner hun efter ca 15 min efter jeg er gået ud af soveværelset. Har også forsøgt at putte hende i egen seng, men så ligger hun bare vågen og nulrer med fødderne :) og ellers laver hun en stor ble hvilket sker ofte.
Derefter sover hun til ca. kl 1.30/ ammer kort, 5.30/ ammer kort og sover.
Så mit spm er - bør hun ikke sove 3 lure om dagen og evt 2 og så komme tidligere i seng?
Hun er verdens nemmeste at putte om dagen men bestemt ikke om aftenen :)
Vi har forsøgt flaske igen efter dine råd, og den fra Hevea er lykkedes nogle gange - men bestemt ikke altid og aldrig mere end 50-70 ml... og så vil hun gerne amme bagefter... Hun ammer dog ikke så meget om dagen længere.
Det store problem er jo at jeg starter arbejde 1/5 og så går far hjemme med hende...
Har du gode råd til hvordan vi får hende til at sove tidligere på aftenen samt hvor meget mælk skal hun egentlig have nu?
Håber du har lidt fif :)
Hilsen
PS: Nogle gange tager hun 5 timer om morgenen istedet for 3-4 :)