Brev:
5 måneder - urolig søvn
19. marts 2020
Alder:
5 mdr.
5 måneder - urolig søvn
Hej Helen.
Jeg har før skrevet til dig angående min datter. Hun er nu 5 måneder og sover stadig ekstremt uroligt om natten.
Hun sover første lur på en halv til halvanden time og næste lur på 2 1/2 - 3 1/2 timer. Den sidste lur tidlig aften har vi droppet hvor hun plejede at tage en halv times tid, for hun skreg og skreg og det var så synd. Så hun bliver puttet til natten lidt tidligere, cirka mellem 19-20 og så står hun op cirka kl.6.
Men mine spørgsmål eller undren går mere på hendes enormt urolige krop. Både i dagtimerne hvor hun er vågen men i særdeleshed også om natten. Hun bevæger arme og især ben hele natten igennem og får også vækket sig selv nogle gange hvor jeg kan hjælpe hende i søvnen igen med nus eller sutten. Men jeg undrer mig over hendes konstante og enorme uro. Bliver det bedre?
Føler hun sover så utrolig let og sjældent sover dybt og tungt. Det kan vel ikke være sundt for hende?? Hun er en ret gnaven/sur pige i løbet af dagen og svær at læse, så tænker om det kan være fordi hun simpelthen sover utrolig dårligt.
Hun ligger imellem min kæreste og jeg og har gjort det fra start. Vi har en bedside seng men den sover hun endnu mere uroligt i. Vi har også prøvet at putte i barnevognen. Vi har lånt en kugledyne men den hjælper heller ikke. Hun får tit massage og jeg laver bevægelseslege med hende i løbet af dagen. Bliver det mon bedre????
Jeg sover enormt dårligt fordi jeg holder øje med hende i løbet af natten. Nogle gange sover hun imens hun er så urolig og andre gange vågner hun. Det skal siges at hun har sovet uroligt siden hun blev født. Vi har fået tjekket hendes ører af samme grund men intet unormalt der.
Jeg er sådan i vildrede fordi hun netop også er en utrolig utilfreds baby dagen igennem.
Med venlig hilsen
Mie