5 måneder - urolig søvn

19. marts 2020

Kategori:
Alder:
5 mdr.

5 måneder - urolig søvn

Hej Helen.

Jeg har før skrevet til dig angående min datter. Hun er nu 5 måneder og sover stadig ekstremt uroligt om natten.

Hun sover første lur på en halv til halvanden time og næste lur på 2 1/2 - 3 1/2 timer. Den sidste lur tidlig aften har vi droppet hvor hun plejede at tage en halv times tid, for hun skreg og skreg og det var så synd. Så hun bliver puttet til natten lidt tidligere, cirka mellem 19-20 og så står hun op cirka kl.6.

Men mine spørgsmål eller undren går mere på hendes enormt urolige krop. Både i dagtimerne hvor hun er vågen men i særdeleshed også om natten. Hun bevæger arme og især ben hele natten igennem og får også vækket sig selv nogle gange hvor jeg kan hjælpe hende i søvnen igen med nus eller sutten. Men jeg undrer mig over hendes konstante og enorme uro. Bliver det bedre?

Føler hun sover så utrolig let og sjældent sover dybt og tungt. Det kan ...

Annonce

... vel ikke være sundt for hende?? Hun er en ret gnaven/sur pige i løbet af dagen og svær at læse, så tænker om det kan være fordi hun simpelthen sover utrolig dårligt.

Hun ligger imellem min kæreste og jeg og har gjort det fra start. Vi har en bedside seng men den sover hun endnu mere uroligt i. Vi har også prøvet at putte i barnevognen. Vi har lånt en kugledyne men den hjælper heller ikke. Hun får tit massage og jeg laver bevægelseslege med hende i løbet af dagen. Bliver det mon bedre????

Jeg sover enormt dårligt fordi jeg holder øje med hende i løbet af natten. Nogle gange sover hun imens hun er så urolig og andre gange vågner hun. Det skal siges at hun har sovet uroligt siden hun blev født. Vi har fået tjekket hendes ører af samme grund men intet unormalt der.

Jeg er sådan i vildrede fordi hun netop også er en utrolig utilfreds baby dagen igennem.

Med venlig hilsen
Mie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Navn - navngivning

Alle børn skal have et navn - mindst et fornavn og et efternavn. Og dit barn skal have sit navn, før det fylder 6 måneder. I kan give jeres barn et navn på to måder: Enten ved dåb i folkekirken eller ved at ansøge om navngivning via Borger.dk.

Der er i princippet ikke nogen begrænsninger på antallet af fornavne, som du må kalde dit barn. Men der er regler for, hvilke navne du kan give dit barn. Som hovedregel må du ikke vælge et navn, der kan være til ulempe for dit barn.

Læs mere i Babylex

Pudendusblokade ved fødsel

Pudendusblokade er en bedøvelse af skeden og mellemkødet, som kan gives til kvinder, der er i fødsel.

Blokaden lægges oppe i skeden i slutningen af presseperioden, og den modvirker den voldsomme udspilingsfornemmelse, man føler, lige før barnet bliver født. Desuden virker blokaden bedøvende på mellemkødet, hvis man skal syes lige efter fødslen.

Pudendusblokaden er for de fleste lidt ubehagelig at få lagt, og den kan dæmpe presseveerne, så man som kvinde ikke kan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Mange tak for dit gode svar - vi har nu fulgt dine anvisninger og det var en overraskende nem proces - 2 nætter tog det af vænne flasken fra vores datter og nu spiser hun som aldrig før - TUSIND TAK for dit lille skub.

Mange hilsener
Vibeke, mor til pige på 21 måneder