Nedtrapning af flasker ved 1 års alderen

16. marts 2020

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Nedtrapning af flasker ved 1 års alderen

Hej Helen.

Vores søn er nu blevet 1 år, og får pt. kun 2 flasker. En når han bliver puttet og en igen mellem kl. 22 - 23. Nogle gange vågner han selv, andre gange giver vi ham den når vi går i seng.

Han får stadig masser af mad i løbet af dagen, aftensmad ca. 17.15 og godnatgrød ca. 18.30 inden vi børster tænder og putter med flaske nr. 1.

Han drikker ca. 100-150 ml. når han bliver puttet, og vi har nu nedjusteret så der kun er 90 ml. i den sidste flaske. Han ...

Annonce

... sover igennem fra den sidste flaske de fleste nætter - har lige haft en periode med 1-2 opvågninger hver nat - men ellers har han kun en kort opvågning, hvor han dog de fleste dage ikke vil putte sig før han lige har været oppe og få en krammer...

Vores spørgsmål er nu - hvordan får vi den sidste lille drømme flaske afskaffet helt? Skal vi lave den endnu mindre? Eller er det blot at sige fra den ene dag til den anden, at nu er det slut med det?

Med venlig hilsen
F og L

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Kogt-vands-klude

Kogt vands klude er et gammelt husmoderråd til røde barnenumser.

Princippet er at man tager noget blødt bomuldsstof f.eks. stof fra et gammelt forvasket lagen og klipper nogle firkantede stykker, som passer til at lægge på barnets numse.

Stofstykkerne koges, afkøles og vrides og lægges på og mellem barnets baller, der hvor barnets hud synlig er generet af syren fra afføring og urin. Du kan gemme de kogte klude i en lille bøtte med lidt kogt vand, som du har stående...

Læs mere i Babylex

Stå selv

Mange børn kan slet ikke vente på at komme op i lodret stilling og vil allerede i 5-6 mdr´s alderen gerne trække sig op ved mors eller fars hænder. Når det lykkes er det dejligt med en hoppetur på mors og fars ben.

Vær dog opmærksom på at barnet skal være noget ældre før det er stærkt nok til selv at kunne holde sig oprejst. Først omkring 10 mdr´s alderen rejser de fleste børn sig ved møbler og andre faste steder.

At barnet vil stå, betyder ikke at barnet er parat...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dit sidste svar. Jeg viste min mand mit brev, som du foreslog, og han blev helt ked af det da han så det. Det satte en masse samtaler i gang herhjemme, og det hele går meget bedre nu. Vi har delt tingene mere op, så det ikke kun er mig der tager mig af hus + børn, men han også begynder at komme mere på banen. Det er rigtig rart.

Du skal bare have så meget tak. Både for en super brevkasse, men også for dine små puf. :)

Kærlig hilsen
Christine, mor til to