Brev:
Nedtrapning af flasker ved 1 års alderen
16. marts 2020
Alder:
12 mdr.
Nedtrapning af flasker ved 1 års alderen
Hej Helen.
Vores søn er nu blevet 1 år, og får pt. kun 2 flasker. En når han bliver puttet og en igen mellem kl. 22 - 23. Nogle gange vågner han selv, andre gange giver vi ham den når vi går i seng.
Han får stadig masser af mad i løbet af dagen, aftensmad ca. 17.15 og godnatgrød ca. 18.30 inden vi børster tænder og putter med flaske nr. 1.
Han drikker ca. 100-150 ml. når han bliver puttet, og vi har nu nedjusteret så der kun er 90 ml. i den sidste flaske. Han sover igennem fra den sidste flaske de fleste nætter - har lige haft en periode med 1-2 opvågninger hver nat - men ellers har han kun en kort opvågning, hvor han dog de fleste dage ikke vil putte sig før han lige har været oppe og få en krammer...
Vores spørgsmål er nu - hvordan får vi den sidste lille drømme flaske afskaffet helt? Skal vi lave den endnu mindre? Eller er det blot at sige fra den ene dag til den anden, at nu er det slut med det?
Med venlig hilsen
F og L