Brev:
Søvnrytme om dagen - 4 mdr.
21. februar 2020
Alder:
4 mdr.
Søvnrytme om dagen - 4 mdr.
Hej Helen
Jeg har en datter på 4,5 måned. Hun har indtil hun var ca. 3,5 måned sovet nogenlunde ens om dagen - stod op kl. 8. Sov første lur 10-13, 2. Lur 15-16/17 og så en powernap eller to om aftenen og i seng 21-22
Nu sover hun fra 20-06 og kan jo derfor ikke vente til kl. 10 med første lur.
Jeg putte derfor til lur omkring 7.30 og nogle gange sover hun kun lige 30 min - det er det der passer perfekt ind i min rytme, for så sover hun sin lange lur kl. 10 som altid.
Andre dage tager hun så sin lange lur fra morgenstunden og det er jeg bare ikke så vild med, for det betyder at hun sjatsover resten af dagen.
Jeg ville allerhelst skabe en rytme der lyder:
Kl. 06 - stå op
7.30-8.00 - lur
10-12.30 - lur
15-16.30 - lur
19.30 seng
Så mit spørgsmål er, må jeg vække hende om morgenen når hun sover mere end de 30-45 min? Kan man lære dem en rytme på den måde?
Hilsen