Søvnrytme om dagen - 4 mdr.

21. februar 2020

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Søvnrytme om dagen - 4 mdr.

Hej Helen

Jeg har en datter på 4,5 måned. Hun har indtil hun var ca. 3,5 måned sovet nogenlunde ens om dagen - stod op kl. 8. Sov første lur 10-13, 2. Lur 15-16/17 og så en powernap eller to om aftenen og i seng 21-22

Nu sover hun fra 20-06 og kan jo derfor ikke vente til kl. 10 med første lur.

Jeg putte derfor til lur omkring 7.30 og nogle gange sover hun kun lige 30 min - det er det der passer perfekt ind i min rytme, for så sover hun ...

Annonce

... sin lange lur kl. 10 som altid.
Andre dage tager hun så sin lange lur fra morgenstunden og det er jeg bare ikke så vild med, for det betyder at hun sjatsover resten af dagen.

Jeg ville allerhelst skabe en rytme der lyder:
Kl. 06 - stå op
7.30-8.00 - lur
10-12.30 - lur
15-16.30 - lur
19.30 seng

Så mit spørgsmål er, må jeg vække hende om morgenen når hun sover mere end de 30-45 min? Kan man lære dem en rytme på den måde?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Menstruation - efter fødsel

Det er meget forskelligt, hvornår menstruationen begynder igen efter en fødsel. Hos nogle kvinder kommer menstruationen allerede efter ca. 8 uger, men det er også helt normalt, at menstruationen først kommer et år efter, at du har født.

Hvis du ammer, vil det ofte udskyde din menstruation, så menstruationen først vender tilbage, når du begynder at trappe ned i antallet af amninger eller helt er stoppet. Men menstruationen kan vende tilbage på forskelligt tidspunkt, uanset om du...

Læs mere i Babylex

Fisk og børn

Det er vigtigt at børn tilbydes fisk. Gerne flere gange om ugen, det vil sige næsten hver dag til frokost og et par gange til aftensmad.

Det er vigtigt at børn tilbydes forskellige typer af fisk. De fede fisk er især laks, sild og makrel. De mere magre fisk er skrubbe, rødspætte, sej og torsk. Fisk er rige på næringsstoffer som D-vitamin, selen og omega-3-fedtsyrer, som er meget vigtige for udviklingen af barnets hjerne.

Er dit barn mellem 0-14 år, er det vigtigt,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tak for at du er til.

Det føles som en dejlig livline at have dig og din hjemmeside, når man er usikker på ting og sager. Man vil jo så gerne gøre alt godt for sit barn:-)

Mor til dreng på 5 måneder