Brev:
Slår sig selv og svær at putte til natten
26. januar 2020
Alder:
13 mdr.
Slår sig selv og svær at putte til natten
Hej Helen.
Igen tak for en god brevkasse. Det er gået så fint med at få min dreng afvænnet med flaske og letmælk har han elsket fra dag 1. :)
Men nu er det tid igen til at få lidt råd og vejledning.
Men dreng er nu blevet 13 måneder gammel og er stadig en meget glad og tilfreds dreng det meste af tiden.
Vi er dog begyndt at have lidt udfordringer med at putte ham til natten. Han har førhen været nem at putte og har langt de fleste aftener faldet i søvn selv uden problemer og sovet fint indtil næste morgen. Han bliver som regel puttet omkring 19,45- 20,00, men nu kan der ofte gå over en time før han sover og er begyndt at have en del opvågninger med gråd i løbet af natten og meget kropslig uro.
Vi læser godnathistorie og synger en lille sang og kysser ham godnat. Han bliver ked af det så snart vi antyder til at gå ud fra hans værelse så det ender med at en af os sidder ved ham indtil han sover. Han er så småt begyndt at gå, og der sker rigtig meget motorisk lige nu. Kan det være det der spiller ind? Jeg har fået tjekket ørene og der er en smule væske på det ene øre, men ikke nok til der skal gøres noget, men det kan selvfølgelig også drille.
Så er han indenfor den sidste uges tid begyndt at slå sig selv i hovedet. Enten med knyttet hånd eller med noget legetøj. Nogle gange banker han også hovedet ind i en væg eller dør. Det ser voldsomt ud, men han græder ikke af det. Vores dagplejemor tror han er ved at udforske sig selv og hvor meget han kan holde til. Hvad tænker du og hvordan skal vi reagerer på det?
Glæder mig til at høre dine tanker omkring det og på forhånd tak :)
Venlig hilsen
L.