Brev:
Søvn i vuggestuen - 18 mdr.
9. januar 2020
Alder:
18 mdr.
Søvn i vuggestuen - 18 mdr.
Hej igen
Nu skriver jeg igen vedrørende søvn i vuggestuen, da vi er ved at være desperate.
Vi har lige haft tre ugers ferie, hvor vores datter har sover 19.30-08.30 og 12.15-13.45/14 hver dag. Vi følger vuggestuens rutiner med mad og søvntider.
Nu er vi tilbage i vuggestuen, også går der helt ged i søvnen. Hun sover kun 30 min. I vuggestuen og når vi kommer hjem og skal sove er hun helt urolig i kroppen. Vi har derfor puttet 18.30 de sidste par aftener, og hun har sovet senest kl. 19. Hun er i stedet vågnet allerede ved 6-6.30-tiden, men føles ikke færdigudhvilet. Det er tydeligt, at søvn avler søvn og omvendt. Hun får nu 11-11,5 timers søvn mod normalt 13,5-14 timers søvn. Det bekymrer mig!
De siger, de gør hvad de kan for at få hende til at sove mere, men det virker ikke. De siger, at de har oplevet det med flere børn, og at det tager nogle måneder at vænne sig! Det er absurd, synes jeg (som selv tidligere har arbejdet i vuggestue) jeg mener, at der må være noget galt, når børnene sover så dårligt.
De bliver puttet 12.15-12.30 - hun har svært ved at falde til ro og sover kun 30 minutter. Børnene ligger på et skumgulv med et Lille tæppe og egen pude. Min datter har også eget nussetæppe (Hendes soveklud er et tæppe) og sut.
Der er ikke mulighed for at sove i barnevogn. De har prøvet alt det jeg har foreslået. Lagt hende over i et hjørne, de sidder hos hende hele tiden. De har opdelt børnene så dem der kun hviler og går ud efter en halv time er i et andet rum osv. men intet virker.
Min datter har så godt et sovehjerte. Hun har siden hun var helt lille kunne falde i søvn selv både i vognen og i sengen. Jeg har været meget fokuseret på, at hun ikke skulle få negative søvnassociationer mv. men hvad er det så der går galt i vuggestuen?
Dette har stået på i tre måneder så det er ikke alderen (18-20 md.) der gør det.
Håber du har nogle forslag.
Med venlig hilsen
En bekymret mor.