Brev:
6 måneder mad og søvn
9. januar 2020
Alder:
6 mdr.
6 måneder mad og søvn
Hej Helen.
Jeg har en skøn dreng på 6,5 måned. Han er til daglig en rigtig glad, og frisk dreng som allerede kravler rundt.
Han har siden han var 4 måneder fået grød, som jeg gradvist har øget med et måltid for hver måned han er blevet ældre.
Hans søvn er generelt blevet meget god, og kan sagtens sove 4-5 timer i streg (han har været helt oppe på 7, da han startede med at få mos/grød 3 gange om dagen), hvorefter han får lidt mad og sover videre igen. Men den sidste uges tid har han sovet 2-3 timer af gangen, og vågnet nærmest hysterisk grædende op, han er svær at få til at falde til ro og man kan bruge lang tid på det ved mindre man giver ham bryst.
Tror mest det handler om tryghed, men bliver dog i tvivl om han er lidt sulten?
Han sover så meget muligt i hans egen seng, men de sidste par dage har han sovet op af mig.
Jeg har forsøgt med vand.
Jeg er i tvivl om jeg giver for meget eller for lidt mad i forhold til hans alder og undre mig over han ikke kan sove
Vores rutine ser nogenlunde sådan her ud:
Tidlig morgen kl. 5-6 - ammes og sover videre
vågner kl 7-8 stykker, hvor efter han får grød og vand
kl. 10 ammes og puttes til lur (sover alt mellem 45-1,5 time)
kl. 12 ammes
kl. 13 Fuldkornsgrød og vand
kl. 14 Ammes og puttes til lur (sover alt mellem 45-3 timer)
kl. 16 ½ frugtmos
kl. 17:30-18 Mos med kartoffel, grøntsager og kød - vand hertil
Får nogle gange en lur herefter på ca. 30 min. Da han ellers bliver meget pylret indtil puttetid.
kl. 19-19:30 ammes
kl. 20 putteritual, starter med bad, hygge, sang
kl. ca. 20:30 ammes og puttes for natten.
vågner som regel igen mellem 23-01 og bliver ammet igen.
Herefter er det han pt vågner ca. hver 2-3 time og græder helt vildt.
Når vi står op igen om morgenen, er han den glade dreng igen.
Det gør bare så ondt i mit moderhjerte at han er så ked af det, plus det naturligvis er frustrerende at få afbrudt søvn så meget.
Har forsøgt at putte ham tidligere, men så vågner han også det tidligere.
Hilsen