6 måneder mad og søvn

9. januar 2020

Kategori:
Alder:
6 mdr.

6 måneder mad og søvn

Hej Helen.

Jeg har en skøn dreng på 6,5 måned. Han er til daglig en rigtig glad, og frisk dreng som allerede kravler rundt.

Han har siden han var 4 måneder fået grød, som jeg gradvist har øget med et måltid for hver måned han er blevet ældre.

Hans søvn er generelt blevet meget god, og kan sagtens sove 4-5 timer i streg (han har været helt oppe på 7, da han startede med at få mos/grød 3 gange om dagen), hvorefter han får lidt mad og sover videre igen. Men den sidste uges tid har han sovet 2-3 timer af gangen, og vågnet nærmest hysterisk grædende op, han er svær at få til at falde til ro og man kan bruge lang tid på det ved mindre man giver ham bryst.

Tror mest det handler om tryghed, men bliver dog i tvivl om han er lidt sulten?

Han sover så meget muligt i hans egen seng, men de sidste par dage har han sovet op af mig.

Jeg har forsøgt med vand.

Jeg er i tvivl om jeg giver for meget eller for lidt mad i forhold til hans alder og undre mig over han ikke kan sove

Vores rutine ser nogenlunde ...

Annonce

... sådan her ud:

Tidlig morgen kl. 5-6 - ammes og sover videre

vågner kl 7-8 stykker, hvor efter han får grød og vand

kl. 10 ammes og puttes til lur (sover alt mellem 45-1,5 time)

kl. 12 ammes

kl. 13 Fuldkornsgrød og vand

kl. 14 Ammes og puttes til lur (sover alt mellem 45-3 timer)

kl. 16 ½ frugtmos

kl. 17:30-18 Mos med kartoffel, grøntsager og kød - vand hertil

Får nogle gange en lur herefter på ca. 30 min. Da han ellers bliver meget pylret indtil puttetid.

kl. 19-19:30 ammes

kl. 20 putteritual, starter med bad, hygge, sang

kl. ca. 20:30 ammes og puttes for natten.

vågner som regel igen mellem 23-01 og bliver ammet igen.

Herefter er det han pt vågner ca. hver 2-3 time og græder helt vildt.

Når vi står op igen om morgenen, er han den glade dreng igen.
Det gør bare så ondt i mit moderhjerte at han er så ked af det, plus det naturligvis er frustrerende at få afbrudt søvn så meget.

Har forsøgt at putte ham tidligere, men så vågner han også det tidligere.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Barselsbesøg

I nogle kommuner tilbyder sundhedsplejersken at komme på besøg meget hurtigt efter fødslen. Dette sker hvis fødslen f.eks. er foregået hjemme, eller hvis moderen er gået meget hurtigt hjem efter fødslen.

Også jordemødre tilbyder nogle gange barselsbesøg i hjemmet, hvis kvinden er udskrevet inden for 48 timer efter fødslen eller hvis der er tale om en hjemmefødsel. Man taler normalt om et barselsbesøg når sundhedsplejerske eller jordemoder kommer på besøg i hjemmet 3-5 dage efter...

Læs mere i Babylex

Autostol

Til transport i bil skal barnet sidde i en godkendt autostol. Det lille barn skal helst sidde fastspændt med ryggen mod kørselsretningen.

Autostole skal være godkendt efter ECE (R)-44-03 eller 44-04. Der skal være et E-mærke på stolen, og den lange talrække under eller efter E-mærket skal starte med enten 03 eller 04.

For fastmonterede autostole hedder godkendelsen ECE (R) 44-05.

Autostole med andre mærkninger skal også være E-mærket, for at de er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak igen for dine svar, jeg bliver så meget klogere :-).

Du rammer så præcist!

Glad påske til dig :o)

Mor til pige på 2 måneder