Brev:
Vågner stadig i gråd - utrøstelig
5. januar 2020
Alder:
5 mdr.
Vågner stadig i gråd - utrøstelig
Hej Helen.
Er opfølgende spørgsmål til mit tidligere indlæg om min søns søvn. Han er nu 5 mdr og vågner stadig i gråd og er utrøstelig :(
Flere af tingene du nævnte sidst er allerede afprøvet. Hans seng har hele tiden stået op af min uden side på. Vi har været ved kiropraktor samt ørelæge, uden der har været noget. Sengen har stået eleveret siden han var 2 måneder og vi har nu sat den normalt igen.
Hvis han ikke selv er i stand til at komme videre i søvnen vågner han altid grædende. Jeg kan ikke trøste ham på nogen måde. Har prøvet at holde hans hænder på brystet, hvilket kun resulterer i en endnu mere hidsig baby. Det hjælper heller ikke at tage ham over til mig. Jeg fornemmer ikke han har ondt i maven da der er rigtige fine prutter og afføring. jeg skal stadig fysisk op at stå eller putte brystet i munden på ham før han stopper. Nogle gange fortsætter han med at græde efter han har spist andre gange falder han til ro. Opvågninger om natten svinger meget nu. Det kan være 1,5-2 timer gennem hele natten og nogle gange kun 2-3 opvågninger.
Vi er startet på grød som tidligere skrevet. Han får 1/2 dl efter formiddagslur og ca 1/4 dl til aften på nuværende tidspunkt. Han bliver ammet i forbindelse med lur.
Tillægsspørgsmål. Hvornår kan baby lære at falde i søvn selv og hvordan indøver man bedst dette?
Hilsen Line