Vågner stadig i gråd - utrøstelig

5. januar 2020

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Vågner stadig i gråd - utrøstelig

Hej Helen.

Er opfølgende spørgsmål til mit tidligere indlæg om min søns søvn. Han er nu 5 mdr og vågner stadig i gråd og er utrøstelig :(

Flere af tingene du nævnte sidst er allerede afprøvet. Hans seng har hele tiden stået op af min uden side på. Vi har været ved kiropraktor samt ørelæge, uden der har været noget. Sengen har stået eleveret siden han var 2 måneder og vi har nu sat den normalt igen.

Hvis han ikke selv er i stand til at komme videre i søvnen vågner han altid grædende. Jeg kan ikke trøste ham på nogen måde. Har prøvet at holde hans hænder på brystet, hvilket kun resulterer i en endnu mere hidsig baby. Det hjælper heller ikke at tage ham over ...

Annonce

... til mig. Jeg fornemmer ikke han har ondt i maven da der er rigtige fine prutter og afføring. jeg skal stadig fysisk op at stå eller putte brystet i munden på ham før han stopper. Nogle gange fortsætter han med at græde efter han har spist andre gange falder han til ro. Opvågninger om natten svinger meget nu. Det kan være 1,5-2 timer gennem hele natten og nogle gange kun 2-3 opvågninger.

Vi er startet på grød som tidligere skrevet. Han får 1/2 dl efter formiddagslur og ca 1/4 dl til aften på nuværende tidspunkt. Han bliver ammet i forbindelse med lur.

Tillægsspørgsmål. Hvornår kan baby lære at falde i søvn selv og hvordan indøver man bedst dette?

Hilsen Line

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Vugge - vugning, bevægelse

At blive vugget, vippet og bevæget er med til at stimulere det lille barns vestibulærsans, også kaldet labyrintsans. Denne sans udvikles tidligt i graviditeten, og det ufødte barn får stimuleret denne sans, når moderen bevæger sig rundt. Når den gravide mor går omkring, så bliver barnet naturligt vugget og bevæget i livmoderen.

Det indre øre består af to dele: Balanceorganet og sneglen (Cochlea). Disse to dele kaldes med en fællesbetegnelse for labyrinten. Balanceorganet består...

Læs mere i Babylex

Svangerskab

Svangerskab er et andet ord for graviditet. Det betyder at en kvinde bærer et barn i sig, man kan sige at "hun er svanger" = "at hun er gravid". Man kan også sige "gennemføre svangerskabet", "afbryde svangerskabet", "først i svangerskabet" "sidst i svangerskabet" osv.

Svangerskab bruges ofte, når man taler om svangerskabsforgiftning. Se derfor "svangerskabsforgiftning".

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine tidligere svar som er virkelig brugbare.

Jeg er glad for din tilgang til barnet. Synes det kan virke meget frustrerende at der stilles store krav til de små og at der er en holdning til at man bare skal tage "kampen" med dem og dermed have sig et ulykkeligt barn. Så hvor er jeg glad for at have dig!

Med venlig hilsen
Pernille, mor til dreng på 6 måneder