Brev:
Pludselig gråd ved putning?
4. januar 2020
Alder:
20 mdr.
Pludselig gråd ved putning?
Hej Helen.
Vores pige er lige om lidt 20 måneder, korrigeret 19 måneder.
Hun har alle dage været nem og putte og vi har intet lavet om i vores ritualer.
Det skal dog siges at her i julen kom hun juleaften, dagen efter og nytårsaften senere i seng end hun plejer, men ellers intet nyt.
Hun er generelt en nem pige og de perioder som de små nu skal igennem som alle skal med seprationsangst, tigerspring osv har været nemme.
Som jeg skriver så har vi intet lavet om ved putning, ej heller ikke det vi plejer at gøre inden vi putter hende.
Men igår, den 3 januar, da jeg putter hende går jeg ud som jeg plejer og pludselig så bryder hun ud i vild gråd som i rigtig ulykkelig gråd agtig. Det var tydelig at høre det ikke var den der " jeg vil ikke sove nu" men sådan ulykkelig.
Jeg kommer ind og sætter mig i stolen og trøster hende og hun virker helt skræmt og hun sveder helt vildt. Hun klemte sig nærmest indtil mig og tænkte jeg på at ville lægge hende efter hun egentlig var faldet til ro, så startede hun igen.
Det endte med min mand måtte tage over og ligge sig sammen med hende i hendes seng til hun sov. Hun kom indtil os ved 3.30 tiden igen halv ulykkelig. Vi tænkte at vi ville lade hende sove i vores seng. Det ville hun så ikke. Så igen efter 2 timer endte min mand i hendes seng hvor hun sov 1 times tid.
Nu her i dag har han siddet ved siden af hendes seng og da han efter et godt stykke tid gik ud, gik der 30 sek før hun brød ud i gråd og her blev vi enige om at vente lidt og se om det måske i dag var noget andet, men hun græd højere og højere og blev ulykkelig igen.
Jeg kan simpelthen ikke forstå dette. Det er skræmmende på mange måder og hun har altid været nem.
Er dette helt normalt?
Hilsen