Pludselig gråd ved putning?

4. januar 2020

Kategori:
Alder:
20 mdr.

Pludselig gråd ved putning?

Hej Helen.

Vores pige er lige om lidt 20 måneder, korrigeret 19 måneder.

Hun har alle dage været nem og putte og vi har intet lavet om i vores ritualer.
Det skal dog siges at her i julen kom hun juleaften, dagen efter og nytårsaften senere i seng end hun plejer, men ellers intet nyt.

Hun er generelt en nem pige og de perioder som de små nu skal igennem som alle skal med seprationsangst, tigerspring osv har været nemme.

Som jeg skriver så har vi intet lavet om ved putning, ej heller ikke det vi plejer at gøre inden vi putter hende.

Men igår, den 3 januar, da jeg putter hende går jeg ud som jeg plejer og pludselig så bryder hun ud i vild gråd som i rigtig ulykkelig gråd agtig. Det var tydelig at høre det ikke var den der " jeg vil ikke sove nu" men sådan ulykkelig.

Jeg kommer ind og sætter mig i stolen og trøster hende og hun virker helt ...

Annonce

... skræmt og hun sveder helt vildt. Hun klemte sig nærmest indtil mig og tænkte jeg på at ville lægge hende efter hun egentlig var faldet til ro, så startede hun igen.
Det endte med min mand måtte tage over og ligge sig sammen med hende i hendes seng til hun sov. Hun kom indtil os ved 3.30 tiden igen halv ulykkelig. Vi tænkte at vi ville lade hende sove i vores seng. Det ville hun så ikke. Så igen efter 2 timer endte min mand i hendes seng hvor hun sov 1 times tid.

Nu her i dag har han siddet ved siden af hendes seng og da han efter et godt stykke tid gik ud, gik der 30 sek før hun brød ud i gråd og her blev vi enige om at vente lidt og se om det måske i dag var noget andet, men hun græd højere og højere og blev ulykkelig igen.

Jeg kan simpelthen ikke forstå dette. Det er skræmmende på mange måder og hun har altid været nem.
Er dette helt normalt?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

Annonce

Viden om børn:

Laktulose

Laktulose er et middel, som bruges ved hård mave. Hvis du oplever, at dit barn ikke kan komme af med sin afføring, afføringen er knoldet og hård, måske virker dit barn til at have smerter i forbindelse med, at det skal have afføring - så kan læge eller sundhedsplejerske anbefale dig, at du giver dit barn laktulose.

Laktulose drikkes, og kan f.eks. gives til baby på en ske. Laktulose virker ved at binde vand i tarmen og derved blødgøres afføringen, så barnet lettere kan komme af...

Læs mere i Babylex

Sove inde

Når barnet sover inde, så er det sikreste at sove i egen seng, men i samme rum som forældrene - i hvert fald, når der er tale om et spædbarn. Det nedsætter risikoen for vuggedød.

Vælger du at sove sammen med dit barn, skal dit barn have ligeså meget plads, som hvis det sov i egen seng. Det skal have sin egen dyne og skal sove på en fast madras uden løse lagner, tæpper eller lignende.

Temperaturen skal være mellem 18-20 grader og barnet skal iklædes tøj, der passer...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en vidunderlig website - du gør virkelig et fantastisk stykke arbejde.

Karina, mor til dreng 5 måneder