Brev:
Sen eftermiddagslur eller tidlig putning?
16. december 2019
Alder:
6 mdr.
Sen eftermiddagslur eller tidlig putning?
Kære Helen
Tusind tak for dine gode svar til vores problemstillinger. Vi kan ofte se forbedringer når vi afprøver tingene du har foreslået af.
Jeg har derfor endnu et spørgsmål. Denne gang om dagens sidste lur.
Vores datter på 6 måneder kræver en gåtur i barnevogn eller bæresele, når hun skal sove dagens sidste lur på ca 30 minutter. Det SKAL foregå i bevægelse, ellers er det stort set umuligt at lægge hende. Jeg ville så gerne kunne lægge hende indendørs.
Hun får typisk luren kl 17-17.30 og lægges til natten kl 21.30. Før da er hun ikke træt nok til at overgive sig.
Mit spørgsmål er: Hvornår kan hun helt undvære sin 3. og sidste lur? Kan det overhovedet svare sig at begynde at forsøge at lægge hende i hendes seng eller i vores, på dette tidspunkt til dagens sidste lur, hvis hun alligevel snart skal undvære den?
Vi har prøvet at springe luren over for at afprøve hvornår hun så kan lægges - men det er stadig først kl. 21.30(!). Hvad skyldes det mon? Man skulle tro hun var træt når hun havde været vågen siden 15.30 ca.
Vores dagsplan ser som nævnt således ud:
Kl. 05.30/06: Hentes ind i vores seng, ammes og sover videre
Kl. 07.30/08: Vågner. Får ca 0,5 dl havregrød/majsgrød/hirsegrød med frugtmostopping og vand af kop.
Kl. 09/09.30: Ammes og puttes i barnevogn udenfor
Kl. 11/11.30: Vågner. Får hjemmelavet grøntsagsmos eller mos på glas. Grøntsager i hånden og vand af kop.
Kl. 13/13.30: Ammes og puttes i barnevogn udenfor
Kl. 15/15.30: Vågner og ammes.
Kl. 17-18: Puttes i bæresele eller barnevogn og powenapper i 30 min.
Kl. 18.30: Mos eller grød, afhængig af frokosten. Vand af kop og grøntsager i hånden.
Kl. 20.30: Dagligt aftenbad
Kl. 21/21.30: Ammes og puttes til natten i sin egen seng i eget værelse.
Kl. 23/24: Vågner selv og ammes fra begge bryster.
Kl. 03: Ammes
Jeg ser frem til at høre dine tanker.
Venlig hilsen
Christine