Vrider sig i søvnen

14. september 2019

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Vrider sig i søvnen

Kære Helen

Min datter på 8 uger har hele sit liv vredet sig meget i søvne om natten. Dog ikke hele natten, kun på hendes sidste søvnstræk fra cirka 3.30-4-tiden og til vi står op ved 6.30-7.30-tiden.

I starten var jeg ikke i tvivl om, at det var luft i maven. Hun er flaskebarn og får MME, og hun (og vi) var enormt dårlige til at få bøvset af både om dagen, men særligt om natten. Det er dog blevet meget bedre, og vi bøvser hende 2-3 gange under et måltid samt én gang efter. Vi cykler med hendes ben samt masserer hendes mave flere gange dagligt, hendes hoved ligger højt, når hun sover, og hun har afføring hver eneste dag. Det lykkes ikke altid ...

Annonce

... at bøvse hende om natten, men hun spiser til gengæld nærmest ingenting i nattetimerne. Jeg tror derfor ikke længere, der er tale om luft.

Hun krummer sig nemlig ikke sammen og presser ikke. Hun ligger derimod og slynger om sig med armene og kaster hovedet fra side til side. Som sagt KUN i det sidste søvnstræk.

Jeg har forsøgt at lade hende sove på min mave, i mine arme og i sin egen nest. Der der virker bedst er at lade hende sove på min mave, for så vækker hun ikke sig selv så nemt. Men jeg ville jo gerne, at hun kunne sove selv - uden at være urolig.

Hvad kan der være tale om, og har du en idé om, hvordan jeg kan hjælpe hende?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Bleer

Det må anbefales at bruge engangsbleer, da dette er både nemt og rart for mor og barn. Bleerne bliver bedre og bedre kvalitet og det er muligt at købe svanemærkede bleer, så man både skåner barn og miljø. Det er normalt ikke mere miljøbelastende at bruge engangsbleer, end stofbleer der skal vaskes, koges og tumbles.

Dit barn skal i starten skiftes 6-10 gange i døgnet og barnet vil ofte bruge ble til det er 2 ½ - 3 år gammelt. Efter 3 års alderen bruger mange stadig ble om...

Læs mere i Babylex

Suttebehov

Alle nyfødte fødes med en sutterefleks, der både giver dem tryghed og mad og dermed er en livsnødvendig refleks.

Et meget fortidlig født barn kan godt mangle sutterefleks, men det vil ofte være en af de første reflekser man ser hos barnet.

Nogle børn har et stort suttebehov og her kan sundhedsplejersken anbafale at man giver barnet en sut. Andre børn bruger deres sutterefleks ved brystet og foretrækker dette fremfor en "narresut". I princippet skal det lille barn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit uddybende svar..... Der er lige pludselig en masse ting der hænger bedre sammen for mig.

Tak fra Anja, med mindre ondt i brysterne