Brev:
Vrider sig i søvnen
14. september 2019
Alder:
2 mdr.
Vrider sig i søvnen
Kære Helen
Min datter på 8 uger har hele sit liv vredet sig meget i søvne om natten. Dog ikke hele natten, kun på hendes sidste søvnstræk fra cirka 3.30-4-tiden og til vi står op ved 6.30-7.30-tiden.
I starten var jeg ikke i tvivl om, at det var luft i maven. Hun er flaskebarn og får MME, og hun (og vi) var enormt dårlige til at få bøvset af både om dagen, men særligt om natten. Det er dog blevet meget bedre, og vi bøvser hende 2-3 gange under et måltid samt én gang efter. Vi cykler med hendes ben samt masserer hendes mave flere gange dagligt, hendes hoved ligger højt, når hun sover, og hun har afføring hver eneste dag. Det lykkes ikke altid at bøvse hende om natten, men hun spiser til gengæld nærmest ingenting i nattetimerne. Jeg tror derfor ikke længere, der er tale om luft.
Hun krummer sig nemlig ikke sammen og presser ikke. Hun ligger derimod og slynger om sig med armene og kaster hovedet fra side til side. Som sagt KUN i det sidste søvnstræk.
Jeg har forsøgt at lade hende sove på min mave, i mine arme og i sin egen nest. Der der virker bedst er at lade hende sove på min mave, for så vækker hun ikke sig selv så nemt. Men jeg ville jo gerne, at hun kunne sove selv - uden at være urolig.
Hvad kan der være tale om, og har du en idé om, hvordan jeg kan hjælpe hende?
Hilsen