Brev:
Nattesøvn - knap 1 år
9. september 2019
Alder:
11 mdr.
Nattesøvn - knap 1 år
Hej Helen
Vores dreng bliver 1 år d. 23. september.
Vi måtte tidligt starte mad. Han var ca 3,5 mdr, og vågnede hver time om natten. Da han var omkring 4 mdr sov han igennem om natten, og det fortsatte til han var omkring 9 mdr.
Han blev flaske barn, da han var 2 mdr efter en kamp med amning efter stressende fødsel og eftefølgende indlæggelse. Han har aldrig været særlig begejstret for flasken, og vi har måtte finde alternativer for at få det i ham de første fire-fem måneder med flaske. Da han var 6 mdr og frem til 9 mdr var vi på en til to flasker i døgnet, ofte sen aften og igen tidlig morgen, hvis vi var heldige. Sundhedsplejersken sagde, at han var fint dækket ind, da mme også var i maden.
Nu har vi haft en dreng fra omkring 9 mdr, der får flaske inden sengetid. Han vågner til flaske igen mellem kl 23 - 03, og nogle gange igen kl 5-6. Han følger fint kost/lur skemaet, der er i din bog, så cyklussen er fin indtil vi kommer til natten. Han har et rigtig godt sovehjertet, og har hidtil sovet uden problemer om natten før 9 mdr.'s alderen.
Vores bekymring ligger på, hvordan vi skal få ham afvent fra flasken, når han rammer 1 år, fordi han har et behov om natten nu? Og så er vi lidt undren over, han pludselig har det behov.
Det skal siges, at han startede i vuggestue 1. august, og det var rigtig hårdt for ham, så vi havde en periode med mange opvågninger om natten, hvor vi trøstede og gav vand.
Venlig hilsen
Julie