Brev:
Mit barn sveder helt vildt om natten
29. august 2019
Alder:
7 mdr.
Mit barn sveder helt vildt om natten
Hej Helen.
Vores datter der nu snart er syv måneder, sveder enormt meget når hun skal sove. Det er ikke kun i de varme dage, det er hver nat. Madrassen er drivvåd hvor hendes hoved ligger samt på sengeranden. Hendes hoved og ryg er vådt af sved. Hun sover i en natdragt der har korte ærmer og ben og med en tynd sommerdyne. Da det var køligere forsøgte vi med en ulddragt, hvilket ikke havde en virkning... Vi lufter ud på værelset hele dagen og vinduet står også let åbent nu hvor det er varmt.
Vores datter sparker desuden dynen af konstant og bliver kold på kroppen, men sveder stadig.
Jeg er klar over at børn normalt sover meget uroligt i den alder hun har nu, grundet den motoriske udvikling på det her stadie, men jeg kan ikke lade være med at tænke på, om det at hun sveder også har en betydning for hendes søvn?
Er der andre ting vi kan foretage os for at hjælpe vores datter?
På forhånd tak.