Brev:
Ulykkelig baby ved putning
29. august 2019
Alder:
2 mdr.
Ulykkelig baby ved putning
Hej Helen
Tak for dine gode svar.
Vores lille pige på snart 12 uger har generelt været meget let (har vi ladet os fortælle og også oplevet). Altså bare faldet i søvn når vi lagde hende i hendes bedside-crib eller barnevogn. Hun har virket meget tilfreds når hun var vågen og smilet en masse og interageret. Hun er meget opmærksom, holder stærk øjenkontakt og reagerer meget på sang, snak osv med os og andre. Men den sidste uge har det ændret sig lidt. Hun er dybt ulykkelig når vi ligger hende til at sove hver gang. Nu er det blevet så meget at vi ofte ender med at putte hende i slyngevugge som er det eneste sted hvor hun ikke græder når hun bliver lagt. Jeg er bare rigtig ærgerlig over at hun ikke kan lægges i sengen som tidligere, hvor hun også ofte sover lidt længere. Eller i barnevognen til gåtur, hvor hun også protesterer voldsomt nu når hun bliver lagt deri.
Jeg har tænkt det var et tigerspring da hun også er begyndt at amme oftere, om dagen er det mindst hveranden time og hun spiser godt hver gang. Og om aften/nat ammer hun ca 21.00, 1.00, 3.00 eller 4.00 og 6.00. Tidligere ammede hun kun 1-2 gange nat. Og selvom jeg prøver med sut og nus, så falder hun ikke til ro før hun får mad.
Om dagen synes jeg også hun er blevet mere utilfreds, det hænger måske sammen med hendes kraftige reaktioner på at bliver puttet. Nogle gange virker hun lidt pylret næsten hele dagen. Hun er stadigvæk smilende og meget på og glad i lidt tid lige når hun er vågnet, men ofte bliver hun hurtigt pylret og ked af det igen, og så virker kun mad og putning. Fordi hun også ofte kun kan sove 30 min- 1 time så går meget af dagen med amning og putning, og så lidt leg og snak og hygge. Men savner længere lure hvor hun vågner glad og kan være "på" i et par timer.
Er det en periode og i så fald hvad skyldes dette? Er der noget jeg kan gøre?
Med venlig hilsen
en mor der lidt savner sit lette barn ;-)