Ulykkelig baby ved putning

29. august 2019

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Ulykkelig baby ved putning

Hej Helen

Tak for dine gode svar.

Vores lille pige på snart 12 uger har generelt været meget let (har vi ladet os fortælle og også oplevet). Altså bare faldet i søvn når vi lagde hende i hendes bedside-crib eller barnevogn. Hun har virket meget tilfreds når hun var vågen og smilet en masse og interageret. Hun er meget opmærksom, holder stærk øjenkontakt og reagerer meget på sang, snak osv med os og andre. Men den sidste uge har det ændret sig lidt. Hun er dybt ulykkelig når vi ligger hende til at sove hver gang. Nu er det blevet så meget at vi ofte ender med at putte hende i slyngevugge som er det eneste sted hvor hun ikke græder når hun bliver lagt. Jeg er bare rigtig ærgerlig over at hun ikke kan lægges i sengen som tidligere, hvor hun også ofte sover lidt længere. Eller i barnevognen til gåtur, hvor hun også protesterer voldsomt nu når hun bliver lagt deri.

Jeg har tænkt det var et tigerspring da hun også er begyndt at amme oftere, ...

Annonce

... om dagen er det mindst hveranden time og hun spiser godt hver gang. Og om aften/nat ammer hun ca 21.00, 1.00, 3.00 eller 4.00 og 6.00. Tidligere ammede hun kun 1-2 gange nat. Og selvom jeg prøver med sut og nus, så falder hun ikke til ro før hun får mad.

Om dagen synes jeg også hun er blevet mere utilfreds, det hænger måske sammen med hendes kraftige reaktioner på at bliver puttet. Nogle gange virker hun lidt pylret næsten hele dagen. Hun er stadigvæk smilende og meget på og glad i lidt tid lige når hun er vågnet, men ofte bliver hun hurtigt pylret og ked af det igen, og så virker kun mad og putning. Fordi hun også ofte kun kan sove 30 min- 1 time så går meget af dagen med amning og putning, og så lidt leg og snak og hygge. Men savner længere lure hvor hun vågner glad og kan være "på" i et par timer.

Er det en periode og i så fald hvad skyldes dette? Er der noget jeg kan gøre?

Med venlig hilsen
en mor der lidt savner sit lette barn ;-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Sygt barn

Det er altid svært at vurdere hvad et lille barn fejler, og er du i tvivl er det altid en god idé at kontakte lægen. Hellere en gang for meget end en gang for lidt.

De mest almindelige sygdomme hos børn er: Forkølelse, øjenbetændelse, mellemørebetændelse, lungebetændelse, maveinfektioner og skoldkopper.

Symptomerne er ofte: Manglende appetit, ondt i maven, opkastning og diarré samt feber.

Hvis det bliver nødvendigt at indlægge barent på sygehus er...

Læs mere i Babylex

Brystpumpe

En brystpumpe er en pumpe, som kan stimulere til mælkedannelse og som kan malke mælk ud af kvindens bryst.

Der findes både manuelle og elektriske brystpumper og hvilken type pumpe du bør vælge, afhænger helt af dit behov for udmalkning.

Den manuelle brystpumpe vil ofte være god, hvis man som kvinde ammer og kun en gang imellem - f.eks. i forbindelse med en enkelt tur i byen - har brug for at malke overskydende mælk ud. Det er altså en pumpe der fint kan bruges,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil bare sige tak.

Jeg er så glad for at det er muligt at vende de mange store, svære tanker med dig her.. Det er virkelig en stor, stor hjælp :)

Knus fra mig